A Ferrarinak az előző három futamon reális esélye volt a győzelemre, de ezt különféle okokból egyiken sem volt lehetőségük bebizonyítani: Szingapúrban belekeveredtek a rajtbalesetbe Max Verstappennel, Malajziában Kimi Räikkönen motorhiba miatt el sem tudott startolni, Sebastian Vettelnek pedig az utolsó helyről kellett indulnia, míg Japánban a rajt előtt vették észre, hogy az egyik gyújtógyertya elromlott az autójában, ezért 4 kör után kénytelen volt kiállni.
Így a három hétvége alatt csak egyetlen 4. helyet mutathat fel, és a hátránya 59 pontra nőtt az összetettben világbajnoki riválisa, Lewis Hamilton mögött.
Habár ez normális körülmények között behozhatatlan, a Ferrarinál nem hajlandóak feladni a küzdelmet. A végső győzelemhez ugyan ez sem lenne elég, ha Hamilton még legalább 42 pontot szerez, de Räikkönen úgy véli, a csapat mind a négy hátralévő versenyt megnyerheti.
„Bármelyik, ha mindent a lehető legjobban csinálunk – válaszolta a kérdésre, hogy melyik pályán adódhat a legtöbb esélyük a sikerre. – Elég sok az ismeretlen, az összes jelentősen különbözik egymástól. Mi mindegyiknek a nulláról indulva vágunk neki, és megpróbálunk a hibákat és problémákat elkerülve a lehető legjobban teljesíteni."
A Ferrarinak a konstruktőri összetettben is elég reménytelen a helyzete, 145 ponttal vannak a Mercedes mögött, miközben már csak 172 szerezhető, és a júliusi végi Magyar Nagydíj óta nem végeztek az élen. Räikkönen szerint nem szabad erre tekintettel lenniük.
„Fogalmam sincs, mi fog történni. Senkinek nincs – mutatott rá a nyilvánvalóra. – Azt viszont tudom, hogy az utolsó verseny utolsó köréig keményen nyomjuk majd, aztán kiderül, ez mire lesz elég.
Az utóbbi pár futam nem sikerült számunkra túl fényesen, de ha minden jól alakul, bármihez megvan a tempónk – legalább ez egy pozitívum."
A szepangi és szuzukai csapások után a Ferrari megerősítette a minőségbiztosítási részlegét, ez azonban majd csak később éreztetheti a hatását, míg Hamilton akár már most hétvégén, Austinban világbajnok lehet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!