Renault: Nem véletlenek a Toro Rosso lerobbanásai

Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Brazil Nagydíj
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 10: Pierre Gasly of France and Scuderia Toro Rosso drives in the (10) Scuderia Toro Rosso STR12 on track during practice for the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 10, 2017 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20171110-01989 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A gyártó szerint a csapatnál kell keresni a hibák okát, a Toro Rossónál viszont azt mondják, hogy ők mindent úgy csinálnak, ahogy eddig tették. Nagyon kínos ügy lehet ebből.

Újabb Renault motorok robbantak le a Brazil Nagydíj szabadedzésein a Toro Rossónál. A faenzai istálló az utóbbi időben folyamatosan motorhibákkal küzd, és bár a gyári csapatnál és a Red Bullnál is vannak gondok, kívülről is jól látható, hogy a Toro Rossónál sokkal súlyosabb a helyzet, és gyakorlatilag egyik autójukat sem tudják megbízhatóan működtetni.

A Brazil Nagydíj előtt Brendon Hartley és Pierre Gasly autójába is beszerelték az idei nyolcadik MGU-H-t, ami Gasly-nál rögtön az első körben elromlott, Hartley-nál pedig a turbó adta meg magát, és egyelőre csak annyit tudni, hogy Gasly újabb 15 rajthelyes büntetéssel számolhat, miután Mexikóban az egész időmérőt ki kellett hagynia.

A Toro Rosso és a Red Bull is küszködik az erőforrással Forrás: 2017 Getty Images/Mark Thompson

Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője a Motorsport.com-nak azt mondta, nagyon komolyan kezelik az ügyet, ami már az alkatrészellátást is megingatta, mert a megnövekedett igény miatt „hólabda-effektus” alakult ki, és a kapacitáskorlát okán kénytelenek voltak felújított alkatrészeket is szállítani úgy, hogy a Mexikó óta eltelt időszakban az ünnepnapokon is dolgoztak.

– nyilatkozta Abiteboul. – Ez megmagyarázhatja, hogy miért keletkezik ennyi gond, kifejezetten náluk. Ebben a sportban soha sincsenek véletlen egybeesések” – célozgatott, Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke viszont azt állítja, hogy a szezon kezdete óta mindent ugyanúgy csinálnak a motor üzemeltetése terén.

A Renault először Carlos Sainzot szerezte meg, nemsokára a pénzdíj egy részét is elorozhatja a Toro Rossótól Forrás: AFP/Evaristo Sa

„Ez nyugtalanító – mondta Tost. – A beépítés terén minden ugyanolyan, az év eleje óta semmihez sem nyúltunk. A Toro Rosso oldaláról nincs olyan alkatrész, ami az MGU-H-hoz kapcsolódik, és bármit is okozhatna. Mi nem tehetünk semmit, csak azt látjuk, hogy milyen alkatrészek érkeznek, és éppen melyik motort használjuk.”

A helyzet különösen kínos, mert a Toro Rosso helyezésére pont a Renault veszélyes

a konstruktőri világbajnokságban, és a faenzai istálló 6,5 millió dollártól esne el, ha a gyári csapat, valamint a Haas megelőzné őket a szezon végéig. Az előnyük mindössze 5 pont a Renault, és 6 pont a Haas előtt, ráadásul a Toro Rossónál már két újonc pilóta versenyez, míg az ellenfeleiknél rutinos versenyzők próbálják ledolgozni a lemaradást.

Kifogynak az alkatrészekből?

Az alkatrészellátás annyira kritikus lehet, hogy az Auto Motor und Sport szerint az is elképzelhető, hogy a Toro Rosso kénytelen lesz kihagyni a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat, mert egyszerűen nem tudnak működő erőforrást összerakni. A lap idézte Helmut Markót, a Red Bull motorsport tanácsadóját, aki azt mondta:

A lap szerint Abiteboul kizárta, hogy a Renault két héten belül új turbókat és MGU-H-kat gyártson, mert erre már nincs idő, ezért a gyártó többi csapatának készletében is alkatrészeket keresnek. Ez azonban kockázatos, mert a Red Bull sem érti, hogy mitől mennek tönkre a motorok. „Némelyik megáll, némelyik nem, előre nem tudjuk megmondani, hogy melyik romlik el” – mondta Marko.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!