Az Indianapolis 500 után jövőre újabb fába vághatja a fejszéjét Fernando Alonso, aki a BBC szerint megállapodott a Toyotával arról, hogy részt vesz a Le Mans-i 24 órás verseny előtt, bár a szerződést egyelőre nem kötötték meg. A BBC forrásai szerint Alonso részt vesz a november 19-én zajló bahreini sportautó teszten, ahol kipróbálhatja a Toyotát.
„Le Mans-ról megállapodtak – mondta egy Toyotához közel álló informátor. – A szezon többi részéről még tárgyalnak, de úgy tűnik, részt fog venni a versenyek többségén” – mondta a forrás, de ezt egyelőre fenntartásokkal érdemes kezelni, mert Le Mans előtt csak május 5-én lesz FIA WEC verseny Spában, a következő 5 futam pedig már csak a 2019-es Le Mans kapcsán lehet hasznos.
Alonso csütörtökön a Sky Sportsnak azt mondta, ha rajta múlna, minden hétvégén versenyezne, de elismerte, hogy ezt a McLaren valószínűleg nem engedné meg. Igaza lett, Eric Boullier versenyigazgató pénteken már kijelentette, nem hiszi, hogy fizikailag lehetséges egy pilóta számára, hogy két komoly mezőnyben is versenyezzen.
Nagy zűrzavart okoz, ha az ember két program felé is elkötelezi magát
– szögezte le. – Miért ne vehetne részt Le Mans-ban, Indianapolisban vagy Daytonában? Hiszen, ezek egyszeri alkalmak, de ennél több mindenképpen elvonná a figyelmét a legfőbb kötelességétől, ami az F1” – jelentette ki Boullier, aki úgy vélte, ha a McLaren-Renault jövőre elég jó lesz, akkor Alonso úgyis az F1-re fog összpontosítani.
„Mondta már, hogy tripla koronán kívül is szeretne részt venni versenyeken, és minden egyes esetet külön megvitatunk – mondta Boullier azzal kapcsolatban, hogy Alonso jövőre benevezhet-e a Sportautó-világbajnokság (FIA WEC) futamaira, Le Mans-on kívül is. – A legfőbb és elsődleges fókuszában az F1 áll, és
mindent meg fogunk tenni, hogy versenyképes autója legyen. Ha ez így történik, akkor nem akar majd semmi mással versenyezni.”
Alonso számára példa lehet, hogy Brendon Hartley zsinórban hat versenyhétvégét teljesített az F1 és a WEC mezőnyében, ahol a Porschéval megnyerte Le Mans-t és a világbajnokságot is. Csütörtökön elárulta, „meglepően trükkös” volt a Toro Rosso után visszaülni a sportautóba. „Az előző négy évben az volt az otthonom, de kellett néhány kör, hogy ismét jól érezzem magam benne. Az üléspozíció eléggé más, mint a Forma-1-ben, tető van a fejünk fölött, és más a perspektíva” – mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!