Még mindig nem dőlt el, hogy ki lesz Lance Stroll csapattársa a 2018-as szezontól a Williamsnél, csak az biztos, hogy a jelenlegi pilóta, Felipe Massa az idén végleg visszavonul a Forma-1-től. A jelöltek listáján Robert Kubica, Paul di Resta, Pascal Wehrlein és talán Danyiil Kvjat is szerepel, a Williams azonban nagyon szűkszavú a terveikkel kapcsolatba.
Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, „nem valószínű”, hogy gyorsan döntenek az ülés sorsáról, elismerte, még mindig „több lehetőség” közül választhatnak a pilóták terén. A Sky Sports műsorában azt viszont megerősítette, hogy Kubicát újabb tesztre hívják.
„Igen, szinte biztosan nekiadjuk az egyik gumitesztre fordítható napunkat az Abu-Dzabi Nagydíj után. Nagy figyelmet kap ez a téma, ezt én is látom, de házon belül dolgozunk ezen az ügyön, és ebben a szakaszban még senkinek sem beszélünk arról, hogy mihez kezdünk” – szögezte le a Williams technikai igazgatója a Sky Sportsnak.
Kubica korábban a Renault jelöltje volt,
két teszten is részt vett a csapatnál, ráadásul a Hungaroringen az idei autójukat is kipróbálhatta, de kiesett a körből, amikor Carlos Sainz váratlanul elérhetővé vált, és a francia-brit istálló inkább őt választotta. Kubicát azóta a Williamsnél jó kapcsolatokkal rendelkező Nico Rosberg menedzseli, és a grove-i istállónál is bemutatkozhatott már egy 2014-es autó volánja mögött.
A lengyel pilóta mellett azonban Pascal Wehrlein is nagyon szeretné az ülést: „Azt mondanám, hogy a Williams az egyetlen esélyem 2018-ra. Már elég korán szóltak nekem, hogy jövőre nem lesz helyem a Saubernél, és ha kihagyom a következő szezont, akkor nagyon nehéz lesz utána visszatérni a Forma-1-be – idézte az Auto Hebdo.
Wehrleint az is aggaszthatja, hogy a Mercedes hamarosan leveheti róla a kezét,
mert Toto Wolff szerint a gyártó nem támogathatja örökké a juniorpilótáig, ő maga pedig elismerte: „Ha az embernek nincs szponzora, lehetetlen manapság pilótafülkét szerezni. Egyszerűen nem működik – mondta. – Ha a családom tudna fizetni 5-10 millió (eurót), akkor más lenne a helyzet, de nem tudnak.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!