Korábban szinte elképzelhetetlen, gyökeres változás történt az idén az F1-ben, hiszen a világbajnokság kereskedelmi jogainak új tulajdonosa, a Liberty Media lemondatta a legendás ügyvezetőt, Bernie Ecclestone-t. A brit üzletember azóta csak néhány versenyre látogatott el, leginkább brazíliai kávéültetvényén tölti a napjait.
Itt látogatta meg a svájci Blick tudósítója, Roger Benoit is, aki riportot készített Ecclestone körülményeiről, de természetesen az F1 aktuális eseményei is szóba kerültek. A 87 esztendős brit kitartott korábbi álláspontja mellett, és az új tulajdonos üzleti filozófiáját ostorozozta.
„A demokráciának nincs helye a Formula-1-ben – szögezte le. – Erre hamarosan az új tulajdonosok is rájönnek majd, mert egyelőre semmit sem értek el” – vélte. A Liberty számos apró változtatást bevezetett az F1-ben, felpörgették a közösségi média-csatornáikat, kibővítették a személyzetüket, új szerződéseket kötöttek a pályákkal, de
a csapatokat aggasztják a csökkenő bevételek és a 2021-re javasolt motorszabályok is.
A Ferrari szinte rögtön kiszállással kezdett fenyegetőzni, de Ecclestone szerint „ez már régi játszma”, bár ő úgy gondolja, elsősorban azért estek pánikba a Ferrarinál, mert nem nyerték meg a világbajnokságot. Ismét megemlítette, hogy az FIA korábbi elnökével, Max Mosley-val régebben segítették a Ferrarit.
A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon az élcsapatok vezetőit is megkérdezték, hogy mit szólnak az első Ecclestone nélküli szezonhoz. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója azt mondta, hiányzik neki, hogy „furcsa kézigránátok repkednek a paddock fölött”, utalva arra, hogy Ecclestone egy pillanat alatt felzúdulást tudott kelteni az F1-es csapatok között.
Új szelek fújnak és segítenünk kell az új tulajdonost, hogy fejlesszék a Formula-1-et.”
„Nem akarom megjósolni, hogy mi lesz 12 hónap múlva. Rengeteg dologba belekezdtek, vannak jók és nekünk kevésbé tetszők, de az a legfontosabb, hogy mi mindannyian érdekeltek vagyunk ebben a nagyszerű sportban, és 12 hónap múlva azt szeretném látni, hogy a közönség bővül és a szurkolók elégedettsége javul.”
A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene üdvözölte a közönség magasabb fokú kiszolgálását, de szerinte középutat kell találni a csapatok érdekei és a kereskedelmi szempontok között
– utalva arra, hogy nem örülnek a visszaesésnek az istálló jogdíjbevételei terén. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy vélte, a Liberty munkája 3-5 éves távlatban térül majd meg. „Mindenképpen azt remélem, hogy 12 hónap múlva a pilótáink a világbajnoki címért küzdenek majd egészen az utolsó pillanatig. Totóéknak az elmúlt négy év során túl könnyű dolguk volt.”