VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, getting out of his car after his crash during the 2017 Formula One World Championship, Singapore Grand Prix from September 14 to 17 in Singapour - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
A 669 kódnéven futó modell sikeresen átment a kötelező törésteszteken, két hónappal a hivatalos bemutató előtt. A hírek szerint viszont a csapat úgy döntött, átalakítja a futó- és kormányművet az FIA friss szigorítása miatt.
Az Autosport információi szerint a Ferrari 2018-as F1-es autója az első, amely átment a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tűzpróbáján, a törésteszteken. Erre Milánó közelében, Bollatéban került sor.
Ez a procedúra előfeltétele annak, hogy az adott járművet az adott konfigurációban pályára lehessen küldeni,
és általában nem szokott gubancot okozni a csapatoknál.
Ugyanakkor időnként előfordulnak bakik, a Red Bull és a McLaren például 2015-ben elhasalt az új első szárnnyal, és ezzel lépéshátrányba kerültek az ütemtervhez képest, mert át kellett alakítaniuk a légterelőt.
A Ferrarinak egy ideig nem kell a töréstesztek miatt aggódnia, és készülhetnek az egyelőre a 669 kódnéven futó autó február 22-re kitűzött bemutatójára.
Betilthatják a trükközést a padlólemezzel
Más viszont többletmunkát zúdít a tervezőkre: az FIA a múlt héten küldött egy technikai direktívát a csapatoknak, amelyben kifejtették, hogy
az autók hasmagassága ezentúl legfeljebb 5 mm-t süllyedhet a kanyarokban.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint a felfüggesztés és a kormánymű működéséből eredően óhatatlanul bekövetkezik ez a jelenség, de az új direktívával gátat akarnak szabni annak, hogy a mérnökök ravasz megoldásokkal ráerősítsenek – ezzel ugyanis aerodinamikai előnyhöz jutnak és javítják a tapadást.
Whiting novemberben találkozott a csapatok képviselőivel, mert a szövetség gyanúja szerint egyes autókon a speciálisan kialakított futó- és kormánymű révén képesek lejjebb ereszteni a kanyarokban a padlólemezt.
Az FIA szakembere a kiadott direktívában arra kérte az istállókat:
a megfelelő dokumentumok átnyújtásával igazolják, hogy megfelelnek az új szabályértelmezésnek,
vagyis a hasmagasság ingadozása a kormány koppanástól koppanásig elfordítása során sem haladja meg az 5 mm-t.
Az Autosport úgy tudja, a Ferrari az egyik érintett az ügyben, és újratervezik a vitatott elemeket, hogy biztosan ne kerüljenek pácba. A szaklapnak nyilatkozó egyik szakember rámutatott, hogy Whiting levele csupán egy állásfoglalás, nem kőbe vésett előírás, de ettől függetlenül szabálytalanságot kockáztatnak azok a csapatok, amelyeket rajtakapnak, hogy az autójuk padlólemezének mozgása túlmegy a tűréshatáron.
A Red Bull állítólag egyébként szabadságot szeretett volna a futómű fejlesztése terén, de a Ferrari további szigorításokat támogatott. A Mercedes állítólag azt javasolta, hogy az FIA engedélyezze az 1994-től betiltott aktív felfüggesztés újbóli bevezetését, de a szövetség által előírt szoftverrel és hardverrel. Whiting pont a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság egy 1993-as határozatára hivatkozva adta ki a direktívát, ami az egyik csapat névtelen képviselője szerint ellenőrizhetetlen lesz.