KUALA LUMPUR, MALAYSIA - OCTOBER 01: Race winner Max Verstappen and Red Bull Racing, third placed Daniel Ricciardo and Red Bull Racing Team Principal Christian Horner, Team Consultant Dr Helmut Marko and the rest of the team celebrate after the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on October 1, 2017 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20171001-00857 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Túl későn vált versenyképessé a Red Bull, a Ferrarié volt a legjobb autó, a Mercedesről pedig kiderült, hogy sebezhető – értékelte az elmúlt F1-es idényt Helmut Marko. A Red Bull tanácsadója azt is elárulta, hogy jövőre változtatnak a stratégiájukon.
Három győzelem mellett tíz dobogós helyet szerzett 2017-ben a Red Bull, Daniel Ricciardo Azerbajdzsánban, Max Verstappen Malajziában és Mexikóban állhatott a pódium tetejére. Az ausztrál a pontverseny ötödik, a holland a 6. helyén végzett, míg a Red Bull Racing harmadikként zárt a konstruktőr-vébén, 154 ponttal a Ferrari mögött. Ez az eredmény, különösen a technikai hibák miatti 12 kiesés nem elég jó a korábbi világbajnok csapattól – jelentette ki a bikások szaktanácsadója, Helmut Marko.
Ugyanazt a sikersorozatot értük el, mint most a Mercedes, négy vb-címet szereztünk egymás után.
Aztán jött az új motorszabály, amivel a Mercedes elképesztően jó munkát végzett. Az első turbós évben, 2014-ben könnyedén hazasétáltak a bajnoki címekkel, majd a motorteljesítmény miatt fölényben maradtak. Először 2017-ben láthattuk, hogy [a Mercedes] is sebezhető" – értékelte az F1 jelenlegi helyzetét Marko a Red Bull sportcsatornája, a Servus TV adásában.
A Red Bull Racing szezonjáról szólva elismerte: gyengén kezdték az idényt, az RB13 csak a Spanyol Nagydíjtól kezdve tudott beleszólni a Mercedes és a Ferrari dobogóért folyó csatájába. „Elég hamar megoldottuk a szezon eleji korrelációs problémákat (a téli fejlesztési időszakban más adatokat kaptak a szélcsatornában a mérnökök, mint később a pályán), viszont
az utolsó hat futamon Max Verstappen gyűjtötte a legtöbb pontot az összes versenyző közül"
– emelte ki Marko.
„Sajnos Bahrein és Szingapúr között egy nagyon rossz sorozaton esett át, tizenkét futamból hetet kellett feladnia az erőátvitel hibájából, ami a csapat leggyengébb pontja volt idén. Mindemellett Max két szükségtelen hibát is elkövetett, Budapesten (nekiment a csapattársának az első körben) és Monzában (Felipe Massával akaszkodott össze)."
A Red Bull generálisa szerint
egyértelműen a Ferrarié volt idén a legjobb autó,
csakhogy az olaszok túl sok taktikai és technikai hibát vétettek. "Régebben, amikor Sebastian Vettel még nálunk versenyzett, a nyári szünet utáni formába lendülése volt az egyik fő erőssége, ami a mentális erejéből fakadt. De a szingapúri rajtkarambol után én már tudtam: ez nem fog neki összejönni az idén" – mondta Marko a tévéműsorban.
A Servus TV szerkesztői kiszámolták, hogy
a hibridkorszakban a Red Bull mindig az év második felében nyújtott erősebb teljesítményt, a szezon első fele jellemzően átlagosra sikeredett számukra.
2014-ben a pontok 41 százalékát gyűjtötték be az idény első felében, 59 százalékát a másodikban. 2015-ben még látványosabban (34:66 százalék) billent a mérleg nyelve az idény vége felé. 2016-ban 42:58 volt ez az arány, az idén pedig 47:53 százalék. „Ez már nekünk is feltűnt" – nyugtázta a kijózanító statisztikát Marko.
„Éveken keresztül az volt a technikai igazgatónk, Adrian Newey filozófiája, hogy olyan későn készüljünk el az új autóval, amennyire csak lehetséges. Ezért az első tesztelés számunkra nem igazi teszt volt, hanem próbajárat, amin igyekeztünk megbízhatóvá tenni a kocsit.
Most változtatni fogunk ezen: 2018-ban már az első teszt előtt megtartjuk a bejáratást.
Ha a motor is megbízható lesz, felkészülten érkezhetünk az első nagydíjra, és reményeink szerint az ausztráliai idénynyitótól kezdve versenyben leszünk az első helyekért" – mondta Helmut Marko.