ALONSO Fernando (spa) McLaren Honda MCL32, ambiance portrait during the 2017 Formula One World Championship, Singapore Grand Prix from September 14 to 17 in Singapour - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Közleményben jelentették be, hogy megállapodtak Alonsóval és a Toyotával arról, hogy a kétszeres világbajnok rajthoz állhat az FIA WEC futamain, köztük a Le Mans-i 24 órás versenyen is.
Nem szegte Fernando Alonso kedvét, hogy műszaki hibák miatt nem küzdhettek a győzelemért a múlt hétvégén megrendezett Daytonai 24 órás versenyen, hiszen a McLaren kedden bejelentette, megállapodtak Alonsóval és a Toyotával arról, hogy a kétszeres világbajnok rajthoz állhat a Sportautó-világbajnokság (FIA WEC) futamain, köztük a Le Mans-i 24 órás versenyen is.
Alonso ezzel újabb lépést tesz az ún. tripla korona megszerzéséért, vagyis Graham Hill után a második pilóta szeretne lenni, aki győzött az F1-es Monacói Nagydíjon, az Indianapolis 500-on és a Le Mans-i 24 órás versenyen is. Monacóban már nyert, Indianapolisban tavaly vezetett, de motorhiba miatt kiesett és idén nem indul, Le Mans-ban először fog próbálkozni.
A McLaren szerint Alonsóval „teljesen egyetértenek” abban, hogy mindkét fél számára az F1-es szereplés élvez prioritást, ezért a spanyol pilóta nem indul a WEC japán fordulóján, mert az ütközik az USA Nagydíjjal és az idei szezon összes F1-es futamán rajthoz áll. Zak Brown, a McLaren ügyvezetője szerint az együttműködéssel Alonsót próbálják motiválni.
Nálunk mindenki megérti, hogy egy Fernandóhoz hasonlóan motivált, sikerre éhes és világszínvonalú pilóta minden F1-es csapat javára válna”
– nyilatkozta Brown. – Tavaly közösen úgy döntöttünk, hogy Fernandóval inkább az Indy 500-on versenyezzünk a Monacói Nagydíj helyett, de mindig is elmondtuk, hogy eseti jelleggel vizsgáljuk meg a lehetőségeket. Mindketten tudjuk, hogy 2018-ban a Formula-1-es siker a prioritás” – mondta. – Alapos áttekintés után úgy véljük, a McLaren érdekei így is érvényesülnek.”
A WEC az idén rendhagyó, 13 hónapig tartó szezont kezd, mivel 2018. május 5-én kezdődik a sorozat és csak 2019. június 16-án, a következő Le Mans-i 24 órás versennyel ér véget. Közben kétszer rajthoz áll a mezőny Spában és kétszer Le Mans-ban is, az első 24 órás futam rögtön a második forduló lesz a szezonban. A közlemény nem tér ki arra, hogy Alonso a teljes szuperszezont teljesíti-e.
Soha sem titkoltam, hogy a célom a motorsportok tripla koronájának megnyerése
– szögezte le Alonso. – Idén a McLarennek köszönhetően lehetőséget kapok, hogy győzzek Le Mans-ban. Ez nagy kihívás, sok dolog rosszra fordulhat, de felkészülten várom a csatát. A megállapodás csak úgy jöhetett létre, hogy a McLarennel szoros kapcsolatot ápolok és megértették, hogy ez mit jelent nekem. Kizárt, hogy ez bármit is ártson a fő Formula-1-es célomnak a McLarennel. 2018-ban minden nagydíjon versenyképes lennék és úgy érzem, ezúttal közelebb állunk ahhoz, hogy ezt elérjük.”
Be is jelentették a felállást
Nem sokkal a McLaren közleménye után a Toyota is bejelentette, hogy Alonso a 2018-2019-es szuperszezon összes olyan futamán rajthoz áll az 1000 lóerős TS050-nel, ami nem ütközik az F1-es versenynaptárral. A spanyol pilóta a 8-as rajtszámú autóban Nakadzsima Kazuki és Sébastien Buemi váltótársa lesz, korábban mindketten F1-es pilóták is voltak.
Alonso a korábbi sportautó-világbajnokot, Anthony Davidsont váltja, ő a továbbiakban fejlesztőpilóta lesz a csapatnál,
a 7-es rajtszámú autóban Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López foglalhat helyet. Az Audi és a Porsche távozása után a Toyota idén a legerősebb csapatnak ígérkezik a mezőnyben, de a visszatérésük óta folyamatosan műszaki hibák álltak a győzelmük útjába. Ha viszont a célig el tudnak jutni, várhatóan az egyik autójuk nyeri majd meg az idei versenyt Le Mans-ban.
A 2018-2019-es FIA WEC szuperszezon versenynaptára