Az aktuális motorszabályok 2014-es bevezetése óta a Mercedes sorra nyeri a világbajnokságokat és ez nagyrészt a kiemelkedően sikeres erőforrásuknak köszönhető. A V6-os hibrid rendszer eleinte sokkal erősebb volt a versenytársaknál, és még mindig megbízhatóbb és gazdaságosabb a Ferrari, a Renault és a Honda termékeinél.
A csökkenő határhasznosság miatt az ellenfelek felzárkózása folyamatosan várható, a Mercedes azonban még mindig előnyben van, és nem akarnak leereszteni sem. Tavaly új mércét állítottak fel a hatásfok terén és hamarosan elérhetik az 1000 lóerős rendszerteljesítményt is. Andy Cowell, a Mercedes motorfejlesztési igazgatója ráadásul elárulta, „nagyjából teljesen új” motort építenek.
„Van néhány ötletünk, hogy növeljük a teljesítményt és csökkentsük az elhasználódást az erőforrás és az elektromos rendszerek minden területén” – nyilatkozta Cowell az Autosportnak. – Az ember mindig tanul, amikor készít egy motort vagy elvégez egy fejlesztést. Miután befagyasztjuk a koncepciót, elvégezzük a munkát, kipróbáljuk, versenyzünk és egyre bosszantóbb, hogy
amire a kalandok során rájövünk, azt egy fejlesztési fázis során nem tudjuk hasznosítani anélkül, hogy a minőséget alapvetően ne tegyük tönkre.”
„A tanulási kultúránk része, hogy megfigyelünk, megértünk, értékelünk, aztán emlékezünk, így amikor a következő koncepciót készítjük, rengeteg ötletünk támad. Ezek közül sok csak apró növekedés a jól kitaposott ösvényeken, de vannak alapvető tanulságok is az égés folyamata, az elhasználódás csökkentése, új anyagok vagy a megbízhatóság terén” – magyarázta Cowell.
A brit szakember szerint néha még magukat is meglepik az újdonságokkal, mert néha alábecsülik a fejlesztéseik eredményeit. „Gondoltuk már, hogy valami a 2 kW-os tartományba talán befér, aztán simán elértük azt. „El kell végezni ezeket a remek kísérleteket és ilyenkor nagyon fontosak a tesztelésre használható létesítményeink.”
Ki kell találni, hogy mit akarunk lemérni, de igen lenyűgöző próbapadra és érzékelőkre van szükségünk. Fontos a jó módszertan is, hogy kiszűrjük az eredményeket a tesztelés zűrzavarából.”
A Mercedes 1993-ban tért vissza a Forma-1-be, azóta V10-es, V8-as és V6-os hibrid erőforrásokat is készítettek. Eleinte az Ilmor fejlesztette a motorjaikat Brixworth-ben, de a gyárat a Mercedes anyacége, a Daimler AG felvásárolta és Mercedes-AMG High Performance Powertrains néven működteti.