Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Belgium,
#31 Esteban Ocon (FRA, Sahara Force India F1 Team), #27 Nico Hulkenberg (GER, Renault Sport F1 Team), #14 Fernando Alonso (ESP, McLaren Honda), , 27.08.2017. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Papíron munkába állt a Renault-nál az FIA-tól elcsábított Marcin Budkowski, de főnöke, Cyril Abiteboul szerint áprilisig távol tartják őt az autó fejlesztésétől.
Nagy vihart kavart a Renault azzal, hogy tavaly elcsábították az FIA volt műszaki igazgatóját, Marcin Budkowskit, aki mindössze három hónapos felmondási idővel távozhatott a korábbi munkahelyéről. Az FIA svájci szerződéssel alkalmazta a szakembert, ezért nem volt jogi lehetőségük arra, hogy hosszabb időre kivonják Budkowskit a munkaerőpiacról.
A csapatok viszont felhördültek, mert attól tartottak, hogy legféltettebb titkaik beszivároghatnak a Renault rendszerébe, hiszen Budkowskival rendszeresen egyeztettek már meglévő és folyamatban lévő fejlesztésekről. A konfliktus elkerülése érdekében a Renault vállalta, hogy Budkowski csak április 1-től kezd foglalkozni az autójuk műszaki kérdéseivel.
„Megértem a többi csapat fenntartásait, de egy Marcin kaliberű embert nem azért nevezünk ki általános igazgatónak, mert ismeri a többiek ügyeit” – szögezte le Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője az Autosportnak, majd hozzátette, úgy véli, a Renault „hihetetlenül fair volt mindenkivel” a folyamat során.
A képességei, a tapasztalata és a készségei miatt kell ő nekünk. Lenyűgöző az önéletrajza, a Formula-1-en kívül is megállta a helyét és tökéletes jelölt arra, hogy felépítse a Renault következő időszakát a Formula-1-ben.”
Abiteboul leszögezte, hogy nem érdekli őket a többi autó, ezért is fogadták el, hogy Budkowski áprilisig távol marad a karosszériafejlesztéstől. Január elejétől már a csapat személyzetét erősíti, de egyelőre az F1-en kívüli dolgokkal foglalkozik és ismerkedik a Renault szervezetével. Abiteboul azonban kijelentette, Budkowski nagy feladatot kap.
„Engem az érdekel, hogy Marcin egy magasabb szintre juttasson minket – szögezte le. – Lényegében az a feladata, hogy az enstone-i csapat a nagyon erős középmezőnyből feljusson az élmezőnybe. A szervezet felépítésére fog összpontosítani és biztosítania kell, hogy a működésünk révén 2020-2021-re a világbajnoki címért küzdhetünk majd.”
Azt akarom, hogy Marcin a tökéletes, 21. századi Formula-1-es csapatot építse fel.”
A Renault 2016-ban tért vissza önálló gyári csapattal az F1-be, tavaly a konstruktőri világbajnokság 6. helyén zártak, miután felpörgették a karosszériafejlesztést és Nico Hülkenberg után Carlos Sainz-ot is leigazolták. A motorjaikkal még mindig sok gond van, és az autójuk sincs az alkalmi győzelmeket elérő, de papíron egyforma erőforrást használó Red Bull szintjén.