Pánik alakult ki az F1-es csapatfőnökök körében, amikor kiderült, hogy a Renault elcsábította az FIA műszaki vezetőjét, Marcin Budkowskit, és jövőre a karosszériafejlesztésért felelős általános igazgatóként az enstone-i csapat munkatársa lesz. Ez már önmagában fenyegető a többi csapatra nézve, de az ügyet súlyosbítja, hogy Budkowski az FIA embereként az összes csapat titkait ismeri.
Ráadásul, az FIA munkatársaként svájci munkaszerződése volt, ami mindössze három hónapos felmondási időt engedélyezett, ezért friss tudással állhatott volna munkába. A csapatok attól tartottak, hogy meginog az FIA-ba vetett bizalom, és fel kell hagyniuk az előzetes szabályértelmezési kérelmek benyújtásával.
A Renault korábban azt ígérte, hogy sportszerűen folytatják a toborzást, és Cyril Abiteboul arra is rámutatott, hogy az élcsapatok annyira bebetonozták az embereiket a szerződéseikbe, hogy szinte lehetetlen a mezőnyön belülről igazolni, ezért alternatív megoldásokat kell találniuk. A lengyel mérnök papíron már januárban csatlakozhatna a Renault-hoz, de a Motorsport.com szerint
megállapodás született, és Budkowski csak 2018. április 1-jén kezd a Renault-nál dolgozni,
ezt Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője és Jean Todt, az FIA elnöke is megerősítette. Todt elmondta, az FIA-t még jobban felzaklatta az eset, mint a csapatokat. „Amikor tehetséges mérnökök távoznak, az ember soha sem boldog. A személyzetünk svájci szerződéssel dolgozik, ezért volt 3 hónapos a felmondási idő” – mondta Todt.
„Végül megállapodtunk a Renault-val, hogy (Budkowski) csak április 1-jén kezd majd, ami 6 hónapot jelent. Ez van. Ha a csapatok elégedetlenek ezzel, könnyen megegyezhetnek egymás között, hogy nem igazolnak le FIA alkalmazottakat vagy mérnököket legalább 1 éves kényszerszabadság nélkül. Ebbe mindannyiuknak bele kell egyezniük.”
A mi részünkről megpróbáljuk a lehető legtisztább szerződéseket kötni, hogy védjük magunkat és őket is, de nem sokat tehetünk.”
Budkowski leigazolása mellett a Renault-t a Toro Rosso is megvádolta, hogy a motorok szabotálásával akarják megszerezni tőlük a konstruktőri világbajnokság 6. helyét, és a szezonzáró, Abu-dzabi Nagydíjon a Force India is kifogásolta, hogy Nico Hülkenberg enyhe büntetést kapott, amikor Sergio Pérezt a pályát levágva előzte meg, előnybe került, és végül megszerezte a csapatnak a konstruktőri előrelépéshez szükséges pontokat. A Renault elutasította a vádakat.