Aligha véletlen, hogy éppen a Ferrari vétózta meg a Red Bull és a Renault javaslatát, ami arra vonatkozott, hogy 2017-hez hasonlóan az idén is négy erőforrás álljon az F1-es istállók rendelkezésére. A versenynaptár bővítése (21 futamra) ellenére az olaszok kötötték az ebet a karóhoz, kitartottak a három motor mellett.
Az Autosport arról számolt be, hogy az új motorfőnök, Corrado Iotti vezetésével az olaszok
nemcsak a motor élettartamát, hanem a teljesítményét is növelték, különösen a középső és a magas fordulatszám-tartományban.
Ezt úgy érték el, hogy csökkentették a turbótöltő súlyát. A könnyített turbó nagyobb nyomás alatt működik, ezáltal
a motor mintegy 10 lóerővel nagyobb teljesítményt ad le,
és hatékonyabban tölti fel a hibrid rendszer hőenergia-visszavezető részét (MGU-H) is.
Nemcsak a Ferrari, hanem az összes F1-es autó teljesítményére negatív hatást gyakorol, hogy az autók minimális súlyát ettől az évtől 734 kg-ra emelték a glória miatt.
Mivel nagyobb tömeget kell megmozgatni,
nő a motor fogyasztása is, ami semlegesíti a teljesítmény fokozásából eredő előnyöket.
A Ferrari 062 EVO hajtómű 950 lóerősre becsült teljesítményéhez képest a 10 lóerős növekedés nem tűnik soknak, de a futóművet és az aerodinamikát érintő fejlesztésekkel együtt mégis érzékelhető előrelépést jelenthet.