A Haas meglepően jól kezdte az idényt és fennállása legjobb eredménye felé tartott, amíg el nem rontották az addig 4-5. helyen álló Kevin Magnussen és Romain Grosjean kerékcseréjét, ami a rosszul rögzített kerekek miatt a két pilóta kiesését okozta.
A középmezőny több tagjának gyanús a harmadik szezonját kezdő amerikai csapat hirtelen formajavulása, a Force India és a McLaren az FIA közbenjárását kéri, hogy vegyék tüzetesen szemügyre riválisuk autóját, mert azt gyanítják, a Ferraritól nem csupán hajtásláncot és futóművet, hanem egyéb aerodinamikai alkatrészeket vagy más szellemi terméket is vásároltak.
Ez illegális lenne, de Günther Steiner szerint szó sincs ilyesmiről. "Mindenkinek joga van véleményt nyilvánítani – mondta a Haas csapatfőnöke. –
Egyesek véleményét azonban semmi sem támasztja alá, így az számomra nem sokat ér."
"A Haas büszke lehet a tavalyi szezon óta elvégzett munkájára és arra, hogy a VF-18 ütőképes. Ez a csapat érdeme. Engem nem zavar, ha valaki kifogásol valamit. Mint mindenki, mi is jelentünk az FIA-nak a tevékenységünkről,
éppen ezért hiszek benne, hogy semmi rosszat sem csinálunk."
"Saját magunk tervezzük az aerodinamikai megoldásokat, ahogy a szabályok előírják. Igen, bizonyos mechanikus elemeket a Ferraritól veszünk, de mindenki tudja, hogy ez az elmúlt két évben is így volt."
A Haas értékes pontokat vesztett a boxutcai malőrrel, de ha átmentik a formájukat, a jövő hétvégi Bahreini Nagydíjon újra a középmezőny élén vitézkedhetnek. Steiner elővigyázatosságból nem meri ezt a forgatókönyvet ígérni.
"Visszafogottan optimista vagyok. Nem állítanám, hogy ugyanilyen teljesítményt fogunk nyújtani Bahreinben [mint Ausztráliában], de megpróbáljuk" – mondta. – Barcelonában [a teszteken] és Melbourne-ben is jó volt az autó tempója. Talán a kínai verseny után látjuk majd tisztán, valójában hol állunk."