Elsőként a címvédő Mercedes vonzotta magára a figyelmet azzal, hogy idén az 1000 lóerős teljesítményt célozzák meg a turbó-hibrid erőforrásukkal. A téli tesztek előtt azonban Maranellóból is olyan hírek szivárogtak ki, hogy az olaszok 2018-as erőforrása is képes lehet ezer lóerőre. A Kínai Nagydíjon látottak alapján a Ferrari motorerőben nem marad el a Mercedestől.
A GPS-es mérések szerint a Ferrari utolérte a Mercedest a motorerő tekintetében
– állítja az Auto, Motor und Sport. – A Mercedes [tavalyhoz képest] 5000-ről 8000 kilométerre növelte a motorok [minimális] futásteljesítményét, de a Ferrarinak sikerült még több lóerőt találnia" – állítja a német szaklap.
A Mercedes gumiproblémái miatt csak Valtteri Bottas tudott úgy-ahogy lépést tartani a Ferrarikkal a Kínai Nagydíj edzésein.
„Főleg a nyújtott kanyarokban, az 1-esben és a 2-esben látszik, hogy a Ferrari mennyire gyors. Ott sokat nyernek velünk szemben, és miután az egyenesekben közel egyforma a tempónk, nem tudjuk ledolgozni a kanyarokban szerzett hátrányt"
– jegyezte meg a finn Sanghajban. Sebastian Vettel megerősítette Bottas megfigyelését: „Az egyenesekben nem vagyunk lassabbak a Mercedesnél" – ismerte el a német.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner arra utalt Sanghajban, hogy a Ferrari a szélárnyékkal is trükközik. „Érdekes, hogy a pilótáink arról számoltak be, hogy
nehezebben tudtak a Ferrari nyomában maradni, mint a Mercedesében."
A Ferrari tempóelőnyének másik oka lehet, hogy az SF71-H aerodinamikai kialakítása (az autó által keltett turbulencia) miatt nehezebb követni a vörös autókat. Daniel Ricciardo és Max Verstappen is meg tudta előzni a Ferrarikat a Kínai Nagydíj végén, ám ezt sokkal inkább a frissebb, lágy abroncsoknak köszönhették, mintsem a Red Bullban dolgozó Renault-motornak, amely a hírek szerint 50-60 lóerővel gyengébb, mint a Ferrari és a Mercedes erőforrásai.