Mindössze öt előzést láthattunk a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon, a győzelem (és a legtöbb pozíció) sorsa a kerékcseréknél, stratégiai húzásokkal dőlt el. A versenyzők többsége
a keskeny melbourne-i pályát okolta, amiért nem tudott előzési pozícióba kerülni.
A vártnál gyengébb eredménye (6. hely) miatt frusztrált Max Verstappen a verseny után kijelentette: ha nézőként figyelte volna, kikapcsolta volna a tévét. Szerinte „nagyon unalmas volt, az ember minden tőle telhetőt megtesz és mindig DRS-távolságon belül voltam, de semmit sem tudtam tenni. Ez inkább az autók hibája, régen itt nem volt gond az előzéssel" – mondta a Red Bull holland pilótája.
A pilóták annak ellenére adósak maradtak a versenyek legnagyobb vonzerejét jelentő manőverekkel, hogy az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting – a melbourne-i pálya történetében először – egy harmadik DRS-zónát is kijelölt a 12-es és 13-as kanyar között.
„Bármit megtehetünk, ami indokolható" – idézi Whitinget a RaceFans.net. – „Tavaly Barcelonában például a pénteki edzésnap során azt tapasztaltuk, hogy a DRS nem olyan hatékony, mint az előző évben volt, ezért meghosszabbítottuk a DRS-zónát.
Hasonlót tervezünk [a következő nagydíjon] Bahreinben, aztán valószínűleg Bakuban és Kanadában is."
A Liberty Media F1-es igazgatója, Ross Brawn tisztában van azzal, hogy az előzések hiánya elsősorban az autók aerodinamikai kialakítására vezethető vissza. Ennek megváltozására azonban szerinte legkorábban 2021-től, az új motorszabályok életbe lépésétől lehet számítani. Addig marad a tűzoltás, vagyis az előzések megkezdésére potenciálisan több lehetőséget nyújtó DRS-zónák számának a növelése.
Az előzések problémakörének megoldása érdekében
Brawn felállított egy független szakértőkből álló csapatot, amelyet azzal bízott meg, dolgozzák ki, hogyan lehetne látványosabbá tenni a Forma-1-et.
A csapatvezetőkből és mérnökökből álló F1-es Stratégiai Munkacsoport április 6-án, a Bahreini Nagydíj előtt ül össze legközelebb, ahol várhatóan az előzések problémaköre is terítékre kerül.