Száz méter nem tűnik soknak, de a Forma-1-ben ennyi is elég lehet, hogy egy elszánt pilóta előzési pozícióba kerüljön. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ennyivel hosszabbította meg a célegyenesben található DRS-zónát a Bahreini Nagydíj előtt, amitől a szakemberek az előzések számának látványos emelkedését várják.
Szahírban négy hosszú egyenes található, amelyek végén gyakoriak a kifékezéses előzések. Tavaly már csak emiatt is sok (összesen 33) helycserét láthattunk a versenyen.
A célegyenes DRS-zónájának meghosszabbítása miatt a korábbi 1,1-ről 0,8 másodpercre csökken az a különbség, aminél a szélárnyékot kihasználva előzni lehet,
méghozzá a siker reményében.
A Mercedes mérnökei már most a helycserék számának emelkedésére számítanak.
„Az elnyújtott DRS-zóna 3 tizedmásodperces előnyhöz juttatja az üldöző [autót].
Ha ehhez a motor erejét, az elektromos rásegítést és a szélárnyékot is hozzáadjuk, az jelentősen növeli az előzések esélyét" – derítette ki az Auto, Motor und Sport.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting hasonló változtatást eszközölt a tavalyi Spanyol Nagydíj előtt is. Akkor 18 előzést láthattunk, nagyrészt a barcelonai pálya célegyenesében kijelölt DRS-zóna meghosszabbításának köszönhetően.