A szezon első igazi erőpályájára érkezett a mezőny a hétvégén, hiszen Bakuban annak ellenére is hatalmas tempóban közlekednek a pilóták, hogy egy hagyományos utcai helyszínről van szó. Ez fejtörést okoz a mérnököknek, mert nagy terhelés éri az erőforrásokat, amikre idén a korábbiaknál is jobban kell vigyázni.
A 2018-as szezon 21 futamát lényegében három erőforrással kell teljesíteniük, vagyis átlagosan hét hétvégét ki kell bírniuk az egységeknek. Ezt a gyártók úgy kezelik, hogy takarékoskodnak a futásteljesítménnyel és a különböző üzemmódok révén csak akkor hajszolják igazán a motorokat, amikor arra tényleg szükség van. Lényegében ezt fedi a Melbourne-ben emlegetett „bulimód” is.
A Mercedes erőforrásokat használó Ezüstnyilak, Force Indiák és Williamsek szempontjából jó hír, hogy a gyártó úgy véli, akkor is kibírják az életciklusukat a motorok, ha Bakuban a tervezettnél kicsit tovább hajszolják őket magas teljesítményszinttel. Amellett, hogy a Mercedes-motoros autók így gyorsabbak lehetnek, ez azért érdekes, mert
a gyártóknak minden ügyfelük részére ugyanazokat az üzemmódokat kell biztosítaniuk.
„A Mercedes néha helyesen korlátozza a potens üzemmódok használatát, amiket csak megadott ideig vagy körökre használhatunk – nyilatkozta a Force India operatív igazgatója, Otmar Szafnauer. – Ez azért szükséges, mert a fejlesztéseiket először vissza kell igazolniuk a megbízhatóság szempontjából és azokat az üzemmódokat adják, amiket biztonságosan lehet használni.”
„A szezonkezdet után elkezdik fokozni a terhelést, hogy a magasabb [teljesítményszintű] üzemmódokat tovább lehessen használni. Folytatják a munkát a próbapadon, hogy a motor biztosan kibírja. Ha elégedettek az eredményekkel, akkor emelik az üzemmódok teljesítményét. Itt most pont ezt tették” – magyarázta Szafnauer.
Az extra lóerők jól jöhetnek a gyári istállónak, mivel a pénteki nap során nem bizonyultak kifejezetten gyorsnak a Red Bull és a Ferrari autóihoz képest, a Force Indiáknak és a Williamsnek pedig abban segíthetnek, hogy a középmezőnyben a korábbiaknál jobb eredményeket érjenek el. Esélylatolgató elemzésünk alapján úgy tűnik, a Force India akár meglepetést is okozhat.
Szafnauer kijelentette, az új üzemmódokat a másik két csapattal egyszerre kapták meg és rögtön be is vetik őket.
„Nem lenne muszáj ezeket használnunk, el is tehetjük őket későbbre, de bolondok lennénk. Ez az üzemmód az időmérőn kicsit tovább használható, végül is javít a köridőn – jelentette ki. – Talán egy tizedet vagy egy felet. Valami ilyesmit.”