Ígéretes tempóval kezdett, de mégsem ért el igazán jó eredményeket a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen. Az idénynyitó időmérőjén megelőzte csapattársát, Sebastian Vettelt, de az Ausztrál Nagydíjon mégis őt használták, hogy helyzetbe hozzák a német pilótát, a Bahreini Nagydíjon pedig egy boxutcai baleset miatt kellett feladnia a futamot.
„Nem hiszem, hogy ennek bármi köze is lenne a szerencséhez – nyilatkozta Räikkönen a szezonkezdetéről. – Talán a [melbourne-i virtuális] Safety Car kapcsán lehet balszerencséről beszélni, de ez előfordul és bárkivel megtörténhet. Az előző futamon nyilván sokba került a problémánk, de szerintem ennek sincs köze a szerencséhez.”
„Egyszerűen vannak dolgok, amiken javítanunk kell. Nyilvánvalóan kár, hogy már a szezon elején ilyen rossz eredmény jött. Át kell gondolniuk, talán számos dolog van, amit másként lehetne csinálni – folytatta. – Ez van, megfizettünk érte. Szerintem sok dolog megkérdőjelezhető” – vélte, majd a kerékcserék kapcsán megjegyezte:
„Mindig mindenen megpróbálunk [időt] nyerni, de [a bahreini kerékcsere] távol volt az ideálistól és a végeredmény az lett, hogy az egyik srácunk megsérült. Nekem viszont az a dolgom, hogy figyeljem a lámpát, és ha zöldre vált, egy másodperc múlva én már ott sem vagyok. Nem lehet semmit sem tenni, hogy ismét pirosra váltson” – magyarázta.
Egy szurkolói videó szerint a sanghaji gyakorlások során a csapat változtatott a szerelők elhelyezésén a jobb hátsó keréknél. Egy keréknél hárman dolgoznak, Bahreinben a jobb hátsónál az új kereket felhelyező szerelő, Francesco Cigarini a bal lábával belépett a kerék elé, most viszont azzal próbálkoztak, hogy a kereket leemelő szerelő lépjen oda, de csak akkor, ha az autó már pontosan a helyén megállt. Érdekesség, hogy ez a bal hátsónál Bahreinben is így volt.
Räikkönen honfitársa, a korábbi kétszeres világbajnok Mika Häkkinen is rámutatott, hogy nem szabad alábecsülni a szerelők előtt álló feladatot a kerékcserék alkalmával. „Amikor a McLarennél versenyeztem, nálunk volt egy úgy nevezett nyalókás ember, aki jelezte nekem, hogy végeztek a kiállással és biztonságosan elhagyhatom a boxot” – írta szponzora, az Unibet weboldalán.
„A glória bevezetésén is láthatjuk, milyen fontos a biztonság a Forma-1-ben, ezért lényeges, hogy az FIA és a csapatok is újra foglalkozzanak a boxkiállásokkal. Ez igen lényeges a Forma-1 látványossága szempontjából, de talán eljött az idő elgondolkodni azon, hogy az automatizált rendszerek jelentik-e a helyes megoldást. Amikor emberek élete a tét, talán embereknek kellene meghozni a végső döntést.”
Räikkönen és a Ferrari balesete előtt Ausztráliában mindkét Haas pontszerző helyről esett ki, részben ez is az FIA vizsgálatának alapját képezi. Günther Steiner, az amerikai istálló csapatfőnöke azonban mégis úgy véli, a kerékcserék kockázatot hoznak a versenyekbe, és feltette a kérdést, hogy ki nézné a futamokat, ha azok „100%-ig biztonságosak” lennének. Úgy véli, szükség van emberi hibákra.
„Ha mindent automatizálunk, használhatunk robotokat is, és akkor nem lesz gond, de ki fog akkor nézni minket? A veszélyes helyzeteket ki kell vizsgálni. Nem mondom, hogy embereket veszélynek kell kitennünk, de hány év telt el az utolsó személyi sérülés óta? Mi még mindig tudjuk, hogy
ez egy veszélyes sport.”
„Sajnálom a srácot [aki lábát törte a Ferrarinál] és ilyeneknek nem kellene megtörténnie. A mi rendszerünk viszont működött, mert a kerék nem vált le [miután az autó elhagyta a boxot]. Miért kellene változtatnunk rajta? Nem kapkodnék a történtek utáni reakciókkal. [Ausztráliában] mi hibáztunk és megfizettünk érte, aztán megyünk tovább.”