Vágólapra másolva!
Több fejlesztendő területet is lát a Ferrari 2007-es világbajnoka. Honfitársa, Mika Häkkinen szerint nem szabad gépekre bízni a kerékcserék ellenőrzését.

Ígéretes tempóval kezdett, de mégsem ért el igazán jó eredményeket a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen. Az idénynyitó időmérőjén megelőzte csapattársát, Sebastian Vettelt, de az Ausztrál Nagydíjon mégis őt használták, hogy helyzetbe hozzák a német pilótát, a Bahreini Nagydíjon pedig egy boxutcai baleset miatt kellett feladnia a futamot.

„Nem hiszem, hogy ennek bármi köze is lenne a szerencséhez – nyilatkozta Räikkönen a szezonkezdetéről. – Talán a [melbourne-i virtuális] Safety Car kapcsán lehet balszerencséről beszélni, de ez előfordul és bárkivel megtörténhet. Az előző futamon nyilván sokba került a problémánk, de szerintem ennek sincs köze a szerencséhez.”

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, eSports sátor
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Medical Car, Safety Car, Mercedes-AMG C 63 S, Mercedes-AMG GT R
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Ross Brawn
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, szurkolói zóna
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, szurkolók
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, szurkolói zóna
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, sas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Andy Cowell, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Bernie Ecclestone
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Gulf Air repülőgép
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, GridKids
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, rajt, címlap
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, rajt
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, címlap
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber F1 Team
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Esteban Ocon, Force India, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Esteban Ocon, Force India
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas

„Egyszerűen vannak dolgok, amiken javítanunk kell. Nyilvánvalóan kár, hogy már a szezon elején ilyen rossz eredmény jött. Át kell gondolniuk, talán számos dolog van, amit másként lehetne csinálni – folytatta. – Ez van, megfizettünk érte. Szerintem sok dolog megkérdőjelezhető” – vélte, majd a kerékcserék kapcsán megjegyezte:

„Mindig mindenen megpróbálunk [időt] nyerni, de [a bahreini kerékcsere] távol volt az ideálistól és a végeredmény az lett, hogy az egyik srácunk megsérült. Nekem viszont az a dolgom, hogy figyeljem a lámpát, és ha zöldre vált, egy másodperc múlva én már ott sem vagyok. Nem lehet semmit sem tenni, hogy ismét pirosra váltson” – magyarázta.

Egy szurkolói videó szerint a sanghaji gyakorlások során a csapat változtatott a szerelők elhelyezésén a jobb hátsó keréknél. Egy keréknél hárman dolgoznak, Bahreinben a jobb hátsónál az új kereket felhelyező szerelő, Francesco Cigarini a bal lábával belépett a kerék elé, most viszont azzal próbálkoztak, hogy a kereket leemelő szerelő lépjen oda, de csak akkor, ha az autó már pontosan a helyén megállt. Érdekesség, hogy ez a bal hátsónál Bahreinben is így volt.

Räikkönen honfitársa, a korábbi kétszeres világbajnok Mika Häkkinen is rámutatott, hogy nem szabad alábecsülni a szerelők előtt álló feladatot a kerékcserék alkalmával. „Amikor a McLarennél versenyeztem, nálunk volt egy úgy nevezett nyalókás ember, aki jelezte nekem, hogy végeztek a kiállással és biztonságosan elhagyhatom a boxot” – írta szponzora, az Unibet weboldalán.

Ilyen volt a nyalóka Häkkinen előtt: az indulás előtt nem sokkal megfordították, a pilóta ekkor kapcsolt 1-es sebességi fokozatba Forrás: DPA/AFP/Oliver Multhaup

„A glória bevezetésén is láthatjuk, milyen fontos a biztonság a Forma-1-ben, ezért lényeges, hogy az FIA és a csapatok is újra foglalkozzanak a boxkiállásokkal. Ez igen lényeges a Forma-1 látványossága szempontjából, de talán eljött az idő elgondolkodni azon, hogy az automatizált rendszerek jelentik-e a helyes megoldást. Amikor emberek élete a tét, talán embereknek kellene meghozni a végső döntést.”

A Haas pórul járt, de nem változtatnának

Räikkönen és a Ferrari balesete előtt Ausztráliában mindkét Haas pontszerző helyről esett ki, részben ez is az FIA vizsgálatának alapját képezi. Günther Steiner, az amerikai istálló csapatfőnöke azonban mégis úgy véli, a kerékcserék kockázatot hoznak a versenyekbe, és feltette a kérdést, hogy ki nézné a futamokat, ha azok „100%-ig biztonságosak” lennének. Úgy véli, szükség van emberi hibákra.

A kerékcsere veszélyes üzem Forrás: Haas F1/Motorsport Images/Steven Tee

„Ha mindent automatizálunk, használhatunk robotokat is, és akkor nem lesz gond, de ki fog akkor nézni minket? A veszélyes helyzeteket ki kell vizsgálni. Nem mondom, hogy embereket veszélynek kell kitennünk, de hány év telt el az utolsó személyi sérülés óta? Mi még mindig tudjuk, hogy

„Sajnálom a srácot [aki lábát törte a Ferrarinál] és ilyeneknek nem kellene megtörténnie. A mi rendszerünk viszont működött, mert a kerék nem vált le [miután az autó elhagyta a boxot]. Miért kellene változtatnunk rajta? Nem kapkodnék a történtek utáni reakciókkal. [Ausztráliában] mi hibáztunk és megfizettünk érte, aztán megyünk tovább.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!