Nem ment zökkenőmentesen a Red Bull pénteki napja a Kínai Nagydíjon, de a verseny-szimulációs adatokkal elégedettek lehetnek Christian Hornerék. Az első szabadedzésen Daniel Ricciardo még szorosan ott tudott lenni Valtteri Bottas Mercedese mögött a 4. helyen, a második tréningen azonban visszaesett, csak a 9. időt autózta.
Max Verstappen délelőtt – a kavicságyban tett kirándulása ellenére – ötödikként zárt a csapattársa mögött, majd délután megtartotta a helyezését, ekkor már a Mercedesek és Ferrarik mögött. A holland 0,341 másodperccel kapott ki Lewis Hamiltontól, ami talán soknak tűnhet.
Az ultralágy gumikon végrehajtott verseny-szimulációk alapján viszont mindkét pilóta partiban van a Mercedesszel és a Ferrarival,
ami arra utal, hogy ha a technika bírja, a Red Bull ismét versenyben lehet a dobogóért Sanghajban.
„A második edzés elég jól sikerült, fejlődünk! Délelőtt még csak próbáltuk megérteni az autó viselkedését, lehettünk volna jobbak is, összességében azonban jó kis napot zártunk" – mondta Verstappen a Sky Sportsnak.
„A hosszú etapok nagyon biztatóak, a köridőim gyorsan és egyenletesen alakultak. [Szombaton] már csak egy kis finomhangolásra lesz szükség
a[z időmérős beállításokon], és rendben leszünk."
Ricciardo a „hosszú" fékpedálra és az ultralágy gumikra panaszkodott, az RB14-es nem tapadt megfelelően a szombati időmérő edzésen kulcsszerepet kapó keveréken.
„Sem a délelőtti, sem a délutáni edzésen nem voltam elégedett az ultralágy gumikkal, sokat csúszkált az autó. Nem sikerült megtalálni az egyensúlyát.
Miután a lágyról az ultrára váltottunk, csak két tizedet gyorsultunk, pedig két fokozatnyi különbség van közöttük"
– panaszkodott az ausztrál.
„Az ultralágy gumi nagyon bonyolult, képtelen voltam tapadásra bírni.
Úgy éreztem, mintha már az első szektorban kinyírtam volna a gumikat, miközben a részidőim alig-alig javultak.
Ez a pálya az első kerekeket veszi igénybe a legjobban, ezért [nem meglepő, hogy] szenvednek az első gumik, de ma a hátsókkal sem volt könnyebb a helyzet" – mondta Ricciardo.