Két látványos balesetben is részt vett Max Verstappen a hétvégén, Bahreinben. A futam elején Lewis Hamiltonnal ütközött, a Mercedes hozzáért a Red Bull hátsó kerekéhez az első kanyarban, a holland az RB14 sérült differenciálműve miatt adta fel a versenyt. De az F1-es pilótákat inkább Verstappen szombaton, a Q1-ben látott furcsa megforgása foglalkoztatta, még napokkal a verseny után is.
„A [telemetriai] adatok alapján hirtelen 150 lóerős löketet kapott [a motor], ami azért furcsa, mert azon a szakaszon csak simogatjuk a gázpedált" – mesélte az eset után a Red Bull reménysége.
Olyan volt, mintha egy kapcsolót átbillentettek volna, egyszer csak elindult az autó fara. Teljesen váratlanul jött, és gondolják el, 150 lóerő elég sok, ha az ember a határon autózik."
A Red Bull erőforrásait is biztosító Renault pilótája, Nico Hülkenberg nem győzött csodálkozni Verstappen magyarázatán.
„Először is szeretném tudni, honnan jött az a 150 lóerő. Talán nekik is van 'bulimódjuk'?
– tette fel a költői kérdést a Speedweeknek. „Én még sohasem éltem át hasonlót [a Renault-ban]. Hadd fogalmazzak finoman: furcsa nekem ez az egész" – tette hozzá Hülkenberg.
Az Allgemeen Dagblad című holland lap több volt F1-es pilóta véleményét is kikérte a szombati esetről. „Rendkívül szokatlan [volt a kicsúszás a kanyar közepén], de előfordul ilyesmi" – véli Jan Lammers. A Minardi és a Spyker korábbi versenyzője, Christijan Albers szerint
Verstappen nem az a fajta fickó, aki csak úgy kitalál ilyen történeteket. Ha így lenne, őrültnek gondolhatnánk.
Én is tapasztaltam jó pár furcsaságot, amikor még versenyeztem. Ne feledjük: mindent az elektronika szabályoz, már nem egy huzal köti össze a gázpedált [a motorral]."
A Red Bull bahreini kettős kiesése után Helmut Marko – szokása szerint – erősebb és megbízhatóbb motorokat követel a Renault-tól. A bikások szaktanácsadója elégedetlen, mert
Daniel Ricciardo kiesését elektromos hiba, az akkumulátor zárlata okozta, és Verstappen kocsija is hasonló okból vált kormányozhatatlanná a kvalifikáción.
„Ami Ricciardóval történt, nem először fordult elő. Mit tehetünk, ha egy technikai hiba kiüt bennünket?" – morfondírozott Marko az Autosportnak. „Max peches volt, nagy ütést kapott [a hátsó kereke].
Előbb meg kell oldanunk az időmérős problémáinkat, [aztán] szükségünk lesz egy gyors és megbízható erőforrásra"
– tette hozzá Marko.
A Renault továbbra is az eredeti, 2016-os fejlesztésű vezérlést használja az energia-visszatápláló rendszereihez, mert sem a tavalyi, sem a 2018-as nem bizonyult elég megbízhatónak a próbák során. A franciák a szezon 4. versenyére, az Azeri Nagydíjra készülnek egy komoly motorfejlesztéssel, ami újabb 15 lóerős teljesítmény-növekedést eredményezhet.