A vártnál nehezebben szerezte meg a győzelmet a Ferrari a Bahreini Nagydíjon, mert bár egész hétvégén ők diktálták a tempót, a Mercedes ravaszan taktikázva kis híján kiénekelte a sajtot a szájukból.
Sebastian Vettel megtartotta a vezetést a rajt után, de Kimi Räikkönent megelőzte Valtteri Bottas, aki végül a német fő kihívójának bizonyult. A finn az első etap végén 2 másodpercre csökkentette a hátrányát az élen haladó Ferrari mögött, amivel azt bekergette a boxba, majd ő is kereket cserélt –csakhogy neki nem a lágy, hanem a tartósabb középkemény gumikat szerelték fel, egyértelművé téve a Mercedes szándékát: az egykiállásos taktikát.
"Valtteri közelített hozzám, veszítettem az előnyömből. Nem adatott meg az a luxus, hogy megnézzük, mit csinál, és arra reagáljunk. Nekünk kellett előbb jönni a boxba, meg kellett védenünk a pozíciónkat" – mondta Vettel a Sky Sportsnak, utalva az elévágás valós veszélyére.
A Ferrari kapcsolt a közepes gumikat látva, és ahelyett, hogy Vettelt az előre kalkulált tempó követésére bíztatták volna, inkább arra kérték, finoman vezessen, hogy az abroncsok kibírják a célig.
Egy újabb boxkiálláshoz ugyanis valószínűleg nem tudott volna kellő előnyt kiépíteni.
"Mi két kiállást terveztünk, értelemszerűen ezért választottuk a lágy gumit a kerékcserénél. Ők [a Mercedes] úgy látták, akkor van a legjobb esélyük nyerni, ha a keményebbet, a közepeset rakják fel és nem állnak ki még egyszer a depóba" – mondta a győztes.
"A huszonvalahanyadik körben szóltak, hogy megváltoztatjuk a stratégiát.
Az első gondolatom az volt, hogy a fenébe csinálhatjuk meg ezt, hiszen már kezdenek romlani a gumik.
Utána azonban rendben voltak, minden rendben tűnt."
"10-12 körrel a cél előtt aztán beütött a ménkű, sokat romlott a helyzet, az utolsó 5 körben nagyon nehéz volt vezetni."
A dobogón állva elismerte: nem hitt az 1. hely megőrzésében, a nagyobb fokozatba kapcsoló Bottas annyira dominánsnak tűnt. Bahreinben a meleg és a kemény kigyorsítások miatt fokozott terhelés éri a gumikat, itt nehéz egyetlen kerékcserével megoldani a futamot.
"Úgy rémlik, 10 körrel a cél előtt bejelentkeztem rádión, hogy mindent uralok. Hazudtam! Nem én irányítottam.
Amikor közölték Valtteri tempóját, azt hittem, képtelenség, hogy nyerjek.
Osztottam-szoroztam a volán mögött, és arra jutottam, hogy el fog kapni."
A finn néhány kört a Ferrari szélárnyékában töltött, majd az utolsó esélyt megragadva, az utolsó kör elején megpróbált beszúrni Vettel mellé, aki viszont hárította a támadást.
"Próbáltam kímélni a gumikat, amennyire lehetett. Bevált, de csak épphogy – nyilatkozta Vettel. – Valtteri szerencsére kifutott az időből."
Räikkönen maradt a két kiállásos taktikánál, és
Lewis Hamiltonnal meccselhetett volna a 3. helyért, ha a második kerékcseréjét nem rontják el a szerelők.
De elrontották, az egyik kerék az autóján maradt, és a tévedésből zöld jelzést kapó finn kénytelen volt feladni a futamot.
"Akkor lépek a gázra, amikor megkapom a zöld jelzést. Azt nem látom, mi történik mögöttem – nyilatkozta. – Azért fizetnek, hogy a lámpa váltásakor elinduljak [a boxból]."
"Nem értünk célba, ami nem jó, de sajnos előfordul ilyesmi." Közben elsodorta az egyik szerelőjét is, akit kórházba kellett szállítani lábsérülés miatt. A Ferrari neki ajánlotta a mai győzelmét.