Valtteri Bottas a Kínai Nagydíj 20. körében állt ki az egyetlen tervezett kerékcseréjére, hogy elévágjon a versenyben akkor vezető Vettel Ferrarijának. A Mercedes szerelői kiváló munkát végeztek, a DHL mérése szerint Bottas mindössze 2,15 másodpercig állt a garázsa előtt. A finn kivezető köre majdnem 2 másodperccel jobban sikerült, mint Vettelé, ezzel Bottas átvette a vezetést.
A Mercedes mérései azonban még az F1 egyik szponzora által mértnél is jobb csereidőt mutattak.
„3,3 másodperc hátrányban voltunk Sebastian [Vettel] mögött, amikor [Bottas] behajtott a boxutcába, hogy eléjük vágjunk" – mondta az Ezüstnyilak vezető stratégája, James Vowles a csapat Kínai GP-t értékelő videójában. „Ekkor tökéletesen kezdtek alakulni a dolgaink. Először is,
a kerékcsere fantasztikusan sikerült, az elektromos kiengedő rendszerünk mérése szerint 1,83 másodperc alatt végeztünk.
"Ez nagyon gyors, a 2016-os austini futam óta, amikor még kisebb kerekeket használtunk, nem értünk ennek a közelébe."
Szintén Austinban, a 2013-as Amerikai Nagydíjon egyébként
a Red Bull mért 1,92 másodperces kerékcserét, amit a Williams szerelői a 2016-os bakui futamon beállítottak.
Eddig ezek számítottak F1-es rekordnak.
Volwles folytatta: „Sebastian [Vettel] boxkiállása körülbelül 0,9 másodperccel lassabb volt, és ha a boxutca teljes hosszában [mért időt] nézzük, ebből 0,7 másodpercet hozott maga a csere [a Mercedesnek]. Már ezzel jelentősen csökkentettük a hátrányunkat."
„Azután Valtteri kivezető köre elképesztő volt, olyan, mintha időmérő edzésen futotta volna. Nem hibázott, tökéletesen hajtotta végre a feladatot. A maradék időt a bevezető körön nyertük, amikor Sebastian láthatóan kínlódott a használt lágy gumikon. Nem voltak túl rossz állapotban, de ez is eredményezett néhány tizedmásodpercet."
Valtteri Bottast végül másodiként intették le Sanghajban, mert nem tudott védekezni a verseny végén, friss gumikon támadó Daniel Ricciardo ellen.