Nem sokáig húzták az időt a Ferrarinál, rögtön felszerelték a tükröket a glóriára, amint az FIA engedélyezte azt egy technikai állásfoglalás formájában. A Scuderia azonban nem csupán a visszapillantó tükröket helyezte el a sokat szidott bukókereten, hanem két „elefántfület”, vagyis apró szárnyacskákat is, amiket ráadásul egy-egy tartópillérrel össze is kötöttek a tükrökkel.
„A tükrökkel sem néz ki jobban” – élcelődött a glórián Otmar Szafnauer, a Force India operatív igazgatója az Auto Motor und Sportnak. Munkatársa, Andrew Green, a silverstone-iak technikai főnöke azonban lelkesebb volt. „Mi ezt egyelőre nem mertük volna – ismerte el. – Úgy gondolom, nagyszerű ötlet. Rámutat, hogy a Ferrarinál gondolkodnak. Tényleg a határokat feszegetik.”
Azóta kiderült: nem csak feszegették, hanem át is lépték azokat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) értelmezése szerint. Úgy hírlik, miután az ellenfelek meglátták az olaszok újítását, az FIA-hoz özönleni kezdtek a panaszok, ennek is köszönhető, hogy Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója már az első szabadedzésen feltűnt a Scuderiánál.
Whiting a telefonjával fényképeket készített a Ferrari tükörszárnyairól.
A csapatok állítólag attól tartottak, hogy ez csak az első lépés a szabályok kijátszásának elszabadulása felé. Nem tűnt világosnak a számukra, hogy ez lényegében tükör egy légterelővel vagy egy légterelő egy tükörrel, mert az utóbbi szabálytalan. A német lap már pénteken arról számolt be, hogy a Ferrarival leszereltetik az újítást, de az szombatra is az autón maradt.
Sőt, a versenyen is használhatják a szárnyas tükröket, a soron következő, monacói futamra azonban meg kell szabadulniuk a szárnyacskáktól.
Azon a területen egyébként sem engedélyezett karosszériaelem elhelyezése, a Ferrari azonban úgy érvelt: a szárnyacskák a tükör tartópilléreinek részei. Az FIA ezt végül nem fogadta el, mondván a tükörszárnyak első sorban aerodinamikai funkciót töltenek be.
Nikolasz Tombazisz, az FIA formaautós technikai igazgatója még csütörtökön szemrevételezte a Ferrari újítását, és úgy vélte „a tükrök aerodinamikai szempontból kellemetlen formájúak. A csapatok ha tehetnék, nem is szerelnének tükröket az autóikra, a szabályok szerint azonban kell nekik, meghatározott helyre, biztosítva, hogy a versenyző lásson is bennük eleget."
Tombazisz biztos benne, hogy amikor egy csapat egy bizonyos helyre szeretné helyezni a tükröket, az mindig az aerodinamikai szempontokat veszi figyelembe. „A mi [FIA] felelősségünk, hogy tisztázzuk a szabályokat és biztosítsuk, hogy a jövőben a tükröket a valódi funkciójukra, és ne aerodinamikai előnyszerzésre használják a csapatok. Mert amíg egy ekkora eszköz van az autókon a levegő utjában, mindig aggódni fognak a légáramlatok miatt. "
A Ferrari papíron azt állította, hogy a tükrök áthelyezése kizárólag a kilátás javítása miatt történt (két lap is megjelent a tükörházban), bár szigorúan kezelve az előző megoldásnak is elég jónak kellett lennie, különben nem használhatták volna. Úgy tartják, hogy ezzel nem kerültek előnybe a teljesítmény terén.
Már mi is dolgozunk ezen és szerintem a többi csapat is foglalkozik majd ezzel”
– erősítette meg Bob Bell, a Renault technikai igazgatója az FIA tiltását megelőzően, a Force India szerint azonban a tükrök csak a nagyobb csapatok vadászterületei lesznek. – „Nem nyerünk vele olyan nagy teljesítményt. Először meg akartuk figyelni, hogy mit csinálnak a többiek, aztán lemásoljuk a legjobb megoldást” – viccelődött Green ugyancsak azelőtt, hogy az FIA elébe ment a további kísérletezésnek.