A Ferrari hívei bizonyára többre számítottak a Spanyol Nagydíj pénteki napján. A téli tesztek során Barcelonában körrekordot futó Sebastian Vettel ezúttal az első háromba sem fért be, míg csapattársát megbízhatósági gondok sújtották. A Ferrari is újításokkal érkezett a szezon első európai futamára, amelyek közül a legszembetűnőbb a szemből elefántfülekre hajazó, glóriára szerelt visszapillantó tükör volt.
Az első szabadedzésen Vettel 1:19.098-cal a harmadik helyen végzett a két Mercedes mögött, Bottastól közel egy másodperccel lemaradva, míg Räikkönen 1:19.499-cel az ötödik lett. A mezőny nagy részéhez hasonlóan a Ferrarik is szenvedtek a széltől, Vettel többször is megpördült az első tréningen.
A második 90 percre aztán a német hátracsúszott negyediknek, 1:18.585-ös köridejével azonban jóval közelebb férkőzött a Mercedesekhez, de az edzést nyerő Hamiltontól így is bő 3 tizedet kapott. Az időmérőszimulációja a Mercedesekhez hasonlóan a vörösöknek sem volt zavartalan, Vettel például csak harmadik nekifutásra tudott mért kört összehozni a szuperlágy gumikon.
Räikkönen számára nem alakult jól a délutáni edzés, előbb átszánkázott a kavicságyon, majd az első óra végén füst tört elő a Ferrarijából.
Mérnöke azonnal a motor lekapcsolására utasította a finnt, aki még így is vissza tudott vitorlázni a bokszba, többet azonban nem láthattuk a pályán, így nem tudta elvégezni a hétvége szempontjából kulcsofontosságú versenyszimulációt. A Ferrari-Mercedes-Red Bull hármasból ő végzett leghátul a köridők tekintetében.
Nem tudom pontosan, hogy mi történt az autóval, de majd kiderítjük. Előfordul az ilyen, péntek van
– értékelt Räikkönen szűkszavúan a Sky Sportsnak, majd az erőviszonyokra is kitért – Elég szorosnak tűnik a többiekkel a helyzet, akárcsak az eddigi futamokon. Nehéz megmondani, hogy mit érhetünk el a hétvégén, pénteken sokan sok mindennel próbálkoznak, holnap délelőtt többet fogunk tudni."
Räikkönenhez hasonlóan Vettel sem bocsátkozott jóslatokba. „Az eredmények nem jönnek maguktól, meg kell dolgoznunk értük. Az autó egyensúlya nagyjából rendben volt, minden, amit feltettünk az autóra működött, a gumikat viszont trükkös volt megérteni. Meglátjuk, hol állunk a többiekhez képest, ugyanúgy lehetünk elsők és hatodikak is. De fejlődhetünk még, az autóban és bennem is maradt tartalék" – összegzett a német.
A Ferrari erre a hétvégére a mezőnyből egyedüliként bevetette a mostantól engedélyezett glóriára szerelt visszapillantót, amelyről egyelőre nem lehet megmondani, hogy mennyit hozhat a konyhára. A duplatükrös megoldásról azonban már most kijelenthető, hogy bevált.
Elég csinik, jobban néz ki velük a glória, bár nehéz szebbé tenni valamit, ami ronda. Mindenesetre így jobban látjuk, mi történik mögöttünk
– emelte ki az új tükrök előnyét a német. – Továbbá azt is megerősíti, hogy jó irányba haladunk, hiszen a csapatok legtöbbször csak másolják egymás megoldásait, mi pedig most előálltunk valami egyedivel."