Technikai állásfoglalásban engedélyezte az FIA formulaautós igazgatója, Nikolasz Tombazis, hogy a csapatok felszereljék a glóriára a visszapillantó tükröket. Mivel feltételeket is szabott, úgy tűnt, a megoldás nem feltétlenül lesz vonzó a csapatok számára, de a Ferrari lényegében azonnal lépett és a Spanyol Nagydíj előtt áthelyezték a tükröket a vaskos bukókeretre.
Az alábbi kémfotókon már látható, hogy a tükrök nem a megszokott helyükön vannak, de azt egyelőre nem tudni, hogy csak a szabadedzéseken tesztelik-e a formabontó megoldást vagy az egész versenyhétvégén számolnak vele. Egy biztos, ha valamelyik forduló alkalmával kamerát kell szerelniük a tükörházba, az valószínűleg visszakerül az eredeti helyére.
A tükrök elhelyezése a Ferrarin már az ellenfeleknek is szemet szúrt, az előző, Azeri Nagydíj előtt ezért apró módosítást is el kellett végezni rajtuk, hogy minden szempontból megfeleljenek az előírásoknak és kivédjék az ellenfelek esetleges kifogásait. A Scuderia általában nem kifejezetten erős a fejlesztési versenyben, de idén úgy tűnik, minden apróságból megpróbálják kihozni a legtöbbet.
Barcelonában minden csapat komoly fejlesztésekkel rukkol elő, de a McLaren különösen készül az első európai futamra.
Fernando Alonso korábban azt nyilatkozta, nem vár megváltást az új alkatrészektől, mindössze azt remélte, hogy a többiek tévútra kerülnek az újításaikkal, miközben a woking istálló autója fejlődni tud. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, új szárnyak, oldalsó légterelők és padlólemez is érkezik az MCL33-ashoz.
„A leglátványosabb részlet az új orrkúp lesz – vélte tudósítójuk, Michael Schmidt. – A töréstesztet április 11-én végezték el. Az a hír járja, hogy meghökkentően látványos lesz. Igen valószínű, hogy a McLaren elbúcsúzik a kiugró orrkúptól és valami olyasmit csinálnak, mint a Force India vagy a Mercedes.”
A McLaren hivatalosan nem tartja nagy dobásnak a fejlesztéseket,
Egy bennfentes azonban elárulta, már régóta készülnek az új orrkúp bevetésére. „Télen két munkacsoport dolgozott. Az egyik feladat az volt, hogy készítsen egy alap tesztautót a Renault motorral, míg a másik a tényleges aerodinamikai koncepción dolgozott. Ezt vissza kellett tartani addig, amíg az új orrkúp elkészült, mert az orr és az első szárny határozza meg, hogy mi történik az autó hátsó részein.”