Nem indult zökkenőmentesen a Spanyol Nagydíj pénteki edzésnapja a Red Bull pilótái számára, mivel Daniel Ricciardo enyhén összetörte az autóját az első tréning során, de Max Verstappen is többször megpördült a kétszer 90 perc alkalmával. Ricciardónak viszont szerencséje volt, csak időt vesztett, az autóját új specifikációjú pótalkatrészekkel meg tudták javítani.
„Két félre lehet osztani a mai napot – vélte az ausztrál pilóta. – Délutánra az autó visszajelzései eléggé megváltoztak, szerintem ezt látni is lehetett – utalt a 2. helyére. – A délelőtti hibáért a 4-es kanyarban drágán megfizettem, hiszen ki kellett hagynom az utolsó órát. A hátszél nagy probléma az F1-ben, ilyenkor rengeteget vesztünk a hátsó tapadásból.
A 4-es kanyarban ez különösen rosszul jön, velem és másokkal is kibabrált. Persze, az ember nem akar balesetet szenvedni, de keresem az arany középutat és erre talán az első edzés a legjobb alkalom” – vélte Ricciardo, utalva arra, hogy délután már a verseny- és az időmérő szimulálása került terítékre.
Elég sok aerodinamikai szakember itt van ma velünk, úgyhogy szükségünk volt a körökre és a lehető legtöbb visszajelzésre.”
Ricciardo és Verstappen is panaszkodott a szuperlágy gumikra, kiemelték, hogy nehéz őket működésre bírni, de a holland pilóta szerint ez holnapra akár változhat is. Ricciardo szerint a lágyakkal gyorsak voltak (délután ezzel érte el a 2. helyet) és Verstappen is ezt a keveréket tartotta jobbnak a két lágyabb közül.
„Az autó és a fejlesztések is jól működtek, ami pozitívum – összegzett Verstappen a Sky Sports-nak. Hogy mennyire vagyunk versenyképesek, azt egyelőre korai megmondani. Nem tudom, hogyan szerepelünk majd az időmérőn, de ha hátrébb végzünk, akkor a verseny már teljesen más történet lesz. A hosszú etapjaink versenyképesek voltak ma, de mindig javulni és gyorsulni szeretnénk.”
Verstappen kiemelte, hogy a téli tesztek előtt újraaszfaltozott pálya is tartogatott meglepetéseket a mezőnynek, köztük neki is.
„Néhány kanyar már padlógázas, így kevesebb időt vesztünk, hiszen az egyenesek lényegében hosszabbak lettek. Az utolsó szektorban azonban versenyképesek voltunk, így behozhatunk valamennyit és az erősségeinkre alapozhatunk – vélte. – Nehéz itt előzni, úgyhogy remélhetőleg jó helyzetbe hozzuk magunkat a holnapi időmérőre.”