Nem csupán Lewis Hamilton fedezett fel kifogásolható sportfelügyelői döntéseket a múlt hétvégén megrendezett Azeri Nagydíj során. A brit pilóta azt sérelmezte, hogy Sebastian Vettel miért játszadozhat vele és a mezőny többi tagjával a Safety Car mögött, de a többiek között is voltak vitás esetek.
Esteban Ocon nem értett egyet azzal, hogy Kimi Räikkönent nem büntették meg a rajt utáni baleset miatt, Pierre Gasly pedig összeszólalkozott Kevin Magnussennel a verseny vége felé történt kakaskodásuk miatt. A visszajátszás alapján egyáltalán nem alaptalanul. Gasly belülről támadta volna Magnussent, de a dán pilóta többször is agresszívan ráhúzott, sőt össze is ütköztek egymással.
„Kevin a legveszélyesebb srác, aki ellen valaha versenyeztem – fakadt ki Gasly. – Szó szerint a falhoz lökött 300 km/órás tempónál az újraindítás után és teljesen tönkretette a versenyemet. A 11. helyen haladtunk, tudtam, hogy pontok forognak kockán. Az első Safety Car vonal előtt meg akartam őt előzni, ezért mellé értem, de a fal felé lökött és kiszakította a fél padlólemezemet” – mondta.
Magnussen azzal védekezett, hogy nem látta Gasly-t a tükörben, de ő ezt a magyarázatot nem fogadta el.
„Az egész versenyen így viselkedett, úgyhogy pontosan tudtam, mire készül, de akkor is, szó szerint a falhoz nyomott. Ő mindig ilyen. Keményen versenyez. Ez engem nem zavar, de ez egyszerűen túlment minden határon. Az ember nem szegez valakit a falhoz 300 km/óránál” – mondta Gasly, aki kevesellte a Magnussennek kiosztott két büntetőpontot és a 10 másodperces büntetést.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke viszont megvédte Magnussent és visszautalt arra, hogy Gasly csapattársát, Brendon Hartley-t is veszélyesnek nevezte a szombati félreértésük után. „Szóval, nincs itt semmi változás, de az ember néha nézzen magára is. [Gasly] még eléggé új fiú itt, megvárjuk, amíg ő is elkezd hibákat elkövetni” – vágott vissza az osztrák szakember.
Michael Schumacher a 2010-es Magyar Nagydíjon hasonlóan a falhoz szorította Rubens Barrichellót, a brazil pilóta akkor azonnali kizárást követelt,
végül Schumacher kénytelen volt bocsánatot kérni a túl kemény védekezés miatt. A sportfelügyelők 10 rajthelyes büntetést adtak neki, de sokan ezt túl enyhe megtorlásnak tartották. Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója Bakuban azt mondta, ő külön értékeli az adott eseteket. „Úgy gondolom, amit Kevin tett, helytelen volt és büntetést kapott érte. Szerintem Pierre azért panaszkodott, mert [Magnussen] az első összeérés után ismét [blokkolta] őt.”