Az FIA az Azeri Nagydíj után engedélyezte a csapatoknak, hogy autóik visszapillantó tükreit a glóriára szereljék. Barcelonára egyedül a Ferrari élt a lehetőséggel, a tükröt pedig egy kiegészítő szárnnyal is ellátták, ami a nemzetközi sajtóban rögtön az „elefántfül" becenevet kapta.
A szárnyacska azonban tiszavirág életűnek bizonyul, az FIA ugyanis tájékoztatta a Ferrarit, hogy a Monacói Nagydíjon már nem használhatják a megoldást és hamarosan formálisan is betiltják azt.
Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója közölte, az FIA hamarosan újabb technikai direktívában tiltja meg a Ferrari megoldásának használatát a jövőben. „Van egy szabadelvű értelmezése annak a szónak, hogy rögzítés, így lehetett szabályos ez a megoldás, mert egyébként nem engedélyezett karosszériaelem azon a területen.
Szabadon értelmezhetjük, hogy ez rögzítés vagy sem. Mi úgy gondoljuk, hogy nem, ezért közbe fogunk lépni."
Miért használhatta mégis a Ferrari ezt a megoldást Barcelonában? Whiting szerint azért, mert a szabálykönyv egy szürke foltját aknázta ki.
Amennyiben egyértelműen megszegték volna a szabályokat, nem engedtük volna, hogy használják a szárnyat. De mostantól mindenkinek egyértelműsítjük a helyzetet"
– figyelmeztetett Whiting, aki Monacóban már a sportfelügyelőkhöz fordul, ha bármelyik csapatnál hasonló megoldást vél felfedezni. A versenyigazgató azonban úgy gondolja, a technikai direktíva egyértelműsíti, hogy mi szabályos és mi nem.
Whiting elmondta, már a glóriára szerelt tükör engedélyezése után számos kérdést kaptak a csapatoktól a rögzítéssel kapcsolatban.
Az FIA a válaszban azt is kikötötte, miként kell rögzíteni. A Ferrari megoldása azonban nem egyezett meg a szövetség felfogásával. „Az ennyire képlékeny értelmezéssel nem vagyunk kibékülve" – célzott Whiting.
A Ferrari pilótája, Sebastian Vettel szerint az „elefántfülek" célja nem elsősorban az aerodinamikai előnyszerzés volt. „Számunka ez igen egyértelmű, egyszerűen jobban látok [hátrafele]. Ezért változtattuk meg a tükrök helyét. Már az év elején megkérdeztük, hogy felszerelhetjük-e őket a glóriára, mert ott jobb helyen vannak ahhoz, hogy lássuk, mi történik mögöttünk" – érvelt a német.
Whitingot azonban nem győzte meg a négyszeres világbajnok okfejtése,
mondván, kötve hiszi, hogy a Ferrari szárnyakat tett volna a tükör fölé, ha azok nem jelentenének aerodinamikai előnyt. „Manapság [az előnynek] nem kell nagynak lennie" – utalt a versenyigazgató arra, hogy a csapatok minden apró teljesítménynövekedést megragadnak.