Kevin Magnussen már két héttel ezelőtt, az Azeri Nagydíjon is sokak ellenszenvét kivívta, amikor a verseny záró szakaszában a falhoz szorította Pierre Gasly-t. A dán azért a manőveréért 2 büntetőpontot és 10 másodperces időbüntetést kapott, a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzésén pedig újra a figyelem középpontjába került, amikor a tréning utolsó perceiben a célegyenesben tartotta fel Charles Leclerc-t.
A Haas Ferrari versenyzőjére Gasly után Leclerc is kiakadt.
Meg kell értenie, hogy nem egyedül ő van a pályán
– fakadt ki Leclerc a dán pilótára a csapatrádión keresztül. – Levezető körön van és mégis, minden alkalommal a versenyíven marad" – háborgott.
A sportfelügyelők az edzés után beidézték Magnussent, hogy feltartásért és veszélyes manőverért is felelősségre vonják. Végül csak utóbbiban találták bűnösnek és megrovásban részesítették. Ezzel tulajdonképpen olcsón megúszta, hiszen nem kapott se büntetőpontot, se hátrasorolásos büntetést.
Az FIA közleményében állásfoglalása szerint Magnussen a 10-es kanyarban lengetett sárga zászló miatt félbeszakította a gyorskörét, arra azonban már nem figyelt, hogy időközben feloldották a sárga zászlós szakaszt, Leclerc pedig (mivel neki már nem lengették a sárga zászlót) nem vette el a gázt és hirtelen mögötte termett.
A felügyelők elfogadták a magyarázatot és nem büntették meg Magnussent feltartásért. Veszélyes manőverért viszont igen, mert miután Leclerc utolérte és a célegyenesben megpróbálta megelőzni, a dán jobbra mozdulva bevágott elé. Frederic Vasseur, a Sauber csapatfőnöke sem repesett a boldogságtól az esetet látva. „Semmi értelme ilyesmit tenni a szabadedzésen. Nem mondom, hogy a versenyen van, de azt még meg tudnám érteni akkor is, ha hülyeség."
Magnussennek jelenleg hét büntetőpontja van és amennyiben eléri a 12-t úgy, hogy eközben egy sem évül el, egy versenyes eltiltást kap.
Nem csak Magnussen, a Force India is kapott büntetést pénteken, méghozzá veszélyes kiengedésért. Tizennégy perccel az edzés vége előtt Sergio Pérez hajtott be a bokszba kerékcserére, a csapat pedig nem tudta jól rögzíteni a bal első kerekét, de ennek ellenére visszaengedte a pályára. Noha a mexikói azt az utasítást kapta, hogy próbáljon meg visszatérni a bokszba, ő inkább leparkolta autóját a pálya szélén.
A felügyelők 5.000 eurós pénzbírságot szabtak ki a Force Indiára, mivel úgy találták: a csapat megfelelő instrukciókkal látta el a pilótát, amint észlelte a problémát. „Nem vált egyből világossá, hogy a kerék nincs megfelelően rögzítve – áll az FIA közleményében.
Noha a csapat azt javasolta Péreznek, hogy térjen vissza a bokszba, az FIA szerint a 9-es kanyarig nem volt egyértelmű a probléma természete és amint azzá vált, a Force India annak megfelelően kezelte a helyzetet.
A felügyelők a korábbi esetek alapján sem szabtak ki hátrasorolásos büntetést, mert szerintük a csapat mindent megtett, hogy megbizonyosodjon, megfelelően van rögzítve a kerék. Otmar Szafnauer, a Force India operatív igazgatója közölte, vizsgálják a problémát.