A Monacói Nagydíj után Kanadában is szerepet kap a Pirelli újítása, a mindegyik más keveréknél puhább hiperlágy gumi. Pontosabban, egyes csapatoknál szerepet kap, a Mercedes ugyanis alighanem statisztaként számít rá, ahogy már a rendelésnél sejteni lehetett: a többi csapatnál feltűnően kevesebbet, 5-5 szettet kértek belőle Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak, és pénteken egyiket sem vették használatba.
Az ismerkedést a szombati edzésen kezdhetik el, majd az időmérőn lőhetik el a legtöbb puskaport velük, és feltehetően az a tervük, hogy a Q2-ből az ultralágy gumin jutnak tovább, így a futamon egyetlen másodpercre sem lesz kötelező felrakniuk a rózsaszín jelölésű fajtát, mivel nem kell azokon rajtolniuk.
Az ok, amiért félnek tőle, mint ördög a szenteltvíztől, hogy az autójuk finnyás rá. Monacóban látszott, hogy az élbolyból ők szenvednek vele a legtöbbet, de az ottani legpuhább (szuperlágy) keveréket a kemény kigyorsításokon Bahreinben is egy kör alatt megpörkölték a hátsó kerekeken az időmérőn.
A montreali pálya a hátsó abroncsokat eszi nagyon, a Mercedesnek tehát duplán érdeke, hogy minél kevésbé legyen „hiperaktív”.
A jó hír számukra az, hogy a jelek szerint Monacóval ellentétben ezúttal birtokukban van az a tempóelőny a középmezőnnyel szemben, ami lehetővé teszi, hogy az ultralágy keveréken biztosítsák a továbbjutást a Q3-ba: pénteken Hamilton és Bottas nagyjából 6-9 tizeddel végzett az eredményét a legpuhább gumival jegyző Romain Grosjean Haasa és a Force Indiák előtt, akik a középmezőnyt vezették. Egyelőre tehát jó úton járnak, hogy versenyben legyenek a győzelemért...
A hosszú etapokból ugyanis az alábbi tanulságokat lehet levonni:
Hamilton kezdetben tartotta a lépést az egy fokozattal puhább gumikat használó Verstappennel, majd pár tizeddel gyorsabb is lett nála.
"Főleg a Mercedes erősnek látszik a hosszú etapokon" – jelentette ki a holland.
Monaco csak kisiklás volt, megértettük, ott miért fogytak el hamar a gumik.
A legnagyobb problémája mégsem ez volt, hanem egy mormota elgázolása, amitől megsérült az első szárnya.
"Az edzés végén egy állat átszaladt a hátsó egyenesben, az ajánlásoknak megfelelően nem rántottam félre a kormányt, de sajnos nekimentem – mondta. – Elszomorító, hogy a tévében mutatták [korábban a mormotát] ugyanennél a kanyarnál, és nem vitték el onnan." Ez pláne azért baj, mert a Haas az új fejlesztésű elemekből éppen csak eleget tudott gyártani a hétvégére. Az új légterelő hiányában Grosjeannak nehezebb dolga lesz, hogy megszakítsa a tíz futam óta tartó pont nélküli sorozatát, ami egyébként a leghosszabb aktív széria a mezőnyben.