Az időmérő edzések és a versenyek végkimenetele szempontjából fontos változás történt az FIA F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting álláspontjában a sárga zászlós helyzetek kezelése terén. A pilóták eddig általában nem használhatták az állítható hátsó szárnyakat (DRS), amikor a pályán bárhol vészhelyzet alakult ki, de a Kanadai Nagydíjtól e téren új ötlettel álltak elő.
Whiting eddig a versenyhétvégék előtt kiadott állásfoglalásokban részletezte, hol kell sárga zászlót lengetni ahhoz, hogy megtiltsák a DRS használatát, a csapatok viszont kifogásolták, hogy így olyan pilóták is hátrányba kerülhetnek, akik már elhagyták a pályán a veszélyes zónát. Ez Kanadában a szokásosnál is fontosabb, mert a hétvégén az eddigi kettő helyett három DRS-zóna van.
Több istálló azt kérte Whitingtól, hogy csak ott kapcsolják ki a DRS használatának lehetőségét, ahol tényleg veszély van a pályán, ezt azonban állítólag túlságosan bonyolult lett volna szoftveres eszközökkel kezelni, így a veterán versenyigazgató úgy döntött, mostantól nem tiltják a DRS használatát sárga zászló esetén sem.
Whiting azonban nyilvánvalóvá tette, továbbra is a pilóták felelőssége, hogy kellő mértékben lelassítsanak, ha sárga zászlót lengetnek előttük.
A sárga zászló a veszélyhelyzet jele a pályán, a pilóták kötelesek lassítani, duplán lengetett zászlók esetén pedig jelentősen mérsékelniük kell a tempót és fel kell készülniük a hirtelen megállásra is. Ez az autóversenyzők esetében körülbelül olyan, mint kecskére káposztát bízni, ezért a sportfelügyelők gyakran bevetik a virtuális biztonsági autót (VSC) és szigorúan büntetik a siető pilótákat.
A DRS révén a versenyzők a pálya meghatározott szakaszain csökkenthetik a hátsó szárny légellenállását, ezáltal nagyobb tempót érhetnek el, edzéseken gyorsabbak lehetnek, futamokon pedig nagyobb esélyük lehet a támadásra, illetve lekörözés esetén a védekezésre. Az eszköz hatása jelentős, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy mikor és hogyan lehet használni.
A futamok alakulása mellett az időmérőkön is fontos a szabályváltozás,
hiszen a harmadok végén, kiélezett helyzetben gyakrabban hibáznak a pilóták, de azok a versenyzők így már gondtalanul, teljes sebességgel befejezhetik a köreiket, akik már túlhaladtak a veszélyes szakaszokon, így az eredményük érvényes marad.