Komoly tervekkel várja az elkövetkezendő szezonokat a Renault F1-es csapata: 2019-ben újra győzni szeretnének, miután 2016-tól gyári csapattal is visszatértek a mezőnybe, 2020-ban pedig már a világbajnoki címért szeretnének harcolni. A céljuk elérésében, azonban nem elhanyagolható szempont, hogy kik vezetik majd az autóikat.
“Egy francia, valamint egy orosz pilóta érkezése pozitív lenne számunkra, azonban gazdaságilag a legtöbbet egy kínai versenyző jelentené, mivel nagyjából 1,3 milliárd főre tehető az ottani ügyfeleink száma” - nyilatkozta Carlos Ghosn, a Renault autógyár vezérigazgatója.
A Renault színeiben idén Nico Hülkenberg és a Red Bulltól kölcsönkapott Carlos Sainz vezet, de a következő néhány évben elméletileg akár több világbajnok is elérhető lehetne a számukra. Sebastian Vettel szerződése 2020 végén jár le a Ferrarinál, valamint Fernando Alonso sem elérhetetlen a francia istállónak. Ghosn azonban kijelentette:
Sikeresek akarunk lenni, azonban nem mi leszünk az a csapat, ami a legtöbbet költi az F1-ben.
"A múltban is bebizonyosodott, hogy akkor is képesek vagyunk a végső győzelemre, ha nem a miénk a legnagyobb költségvetés és nem nálunk versenyeznek a legjobb pilóták.”
A Renault már körbe is nézett a jelenlegi pilótapiacon: A fiatal franciák, Pierre Gasly és Esteban Ocon jó választás lehetne számukra, azonban előbbi a Red Bull, utóbbi pedig a Mercedes kötelékébe tartozik. A Forma-2-ben szereplők közül Lando Norris, a McLaren fiatal tehetsége és bár a Renault is működtet juniorprogramot például Jack Aitken és Artyom Markelov részvételével, náluk egyelőre nem látni, hogy ki a jövő nagy ígérete.
Ghosn elismerte, hogy nem egyszerű feladat a lehető legjobb pilótát kiválasztani, aki alkalmas lehet a győzelemre,
jelenlegi pilótapárosukkal, azonban meg van elégedve. Mégis hozzátette, hogy Carlos Sainz-ot csak egy évre kapták kölcsön és ha a spanyolnak vissza kell mennie a Red Bullhoz, akkor az egyik ülésük felszabadul.