A RaceFans információi szerint 15 lóerővel növelhetik a Renault motoros autók a teljesítményt az időmérőkön, a speciális beállítást ettől a hétvégétől használhatják saját gyári csapatuk, valamint a McLaren és a Red Bull pilótái.
A Mercedes idén ültette be az F1-es szakzsargonba a "bulimód" kifejezést, ők így jellemezték azt a különleges beállítást, amit rövid ideig használni szoktak az időmérők utolsó felvonásában – sokszor ezért fordult elő, hogy a Q3-ig nem tettek szert nagy előnyre, de ott leszakították a Red Bullt. Vélhetően az előkamrás gyújtás nevű technológia a titok nyitja, amiben a Ferrari is követte őket.
Az Osztrák Nagydíjtól elérhető konfiguráció viszont azt mondta a Renault motorfőnöke, hogy
nem ad akkora teljesítménytöbbletet, mint a Ferrari és a Mercedesé.
"Nem mondanám, hogy buliüzemmód, amit az időmérőn bevethetünk – nyilatkozta Bob Bell a RaceFans-nek. – Valószínűleg nem hoz annyit a konyhára, mint más motorgyártók extrája. Versenyről versenyre fejlesztjük a motort, mindig találunk új lehetőségeket a teljesítmény növelésére. A Renault kicsit lemaradásból indult a fejlődésben, de kezdjük behozni.
Javítottunk a motoron, de nem forgatjuk fel vele a világot.
A gyártó által kifejlesztett új MGU-K-t csak a Renault pilótái és Stoffel Vandoorne használják Ausztriában, de a működésével elégedettek voltak a pénteki edzésnapon.
"Az új egység könnyebb, így többet lehet variálni a ballasztsúlyokkal, ami mindig előnyös, mert kedvezőbb helyen lehet az autó tömegközéppontja. Ráadásul valószínűleg megbízhatóbb is az új [MGU-K], mint a régi. Ez win-win szituáció" – mondta Bell.