A Honda a Ferrarihoz és a Renault-hoz hasonlóan a Kanadai Nagydíjon rukkolt elő a továbbfejlesztett motorjával, de a Toro Rosso versenyzői közül csak Brendon Hartley használhatta azt az időmérőn, mivel Pierre Gasly autójában az utolsó edzésen rakoncátlankodott az új egység – konkrétan hirtelen lecsökkent a teljesítménye –, ezért ki kellett cserélni az előző változatra.
A francia pilóta ebből eredően nem jutott tovább a Q1-ből, a montreali pályán a sok egyenes és erős kigyorsítás miatt ugyanis kifejezetten sokat számítanak a lóerők. "Több erőt ad, mint az előző – mondta az új motorról. – A kanadai pályán sok az egyenes és értékes időt nyertünk volna vele."
A Toro Rosso végül úgy döntött, hogy mivel nem buknak sokat, a futamra az erőforrás mind a hat fő összetevőjéből újat szerelnek be Gasly-nak,
aki így tíz rajthelyes büntetést kap és a 16. helyett az utolsó két rajtkocka valamelyikéből fog indulni. Valószínűleg a 19.-ből, mert Romain Grosjean a motorhibája miatt egyetlen kört sem tett meg az időmérőn.
Gasly azért kapja a rajtbüntetést, mert a V6-osból már a negyediket kezdi használni, egy szezonban viszont csak hármat lehet abból.
"Tegnap kielemeztük az adatokat a [Honda] szakurai központjával együtt, és este úgy döntöttünk, egy vadonatúj motort szerelünk be – nyilatkozta a csapatfőnök Franz Tost az Autosportnak.
Nem akartunk Franciaországban vagy Ausztriában büntetést kapni, ezt inkább itt vállaltuk be".
Grosjean nem kap büntetést a technikai malőr után, neki az idei első motorját szereli vissza az autóba a Haas. A pechszériájára utalva ő egyébként azt mondta, "már csak nevetünk, mert mást már nem tehetünk."