Sebastian Vettel az időmérőn lelökte a trónról Max Verstappent és a Red Bullt Kanadában, pont akkor, amikor már tétre ment a játék. A Q3-ban mindkét fordulót az élen zárta a pole-ért vívott csatában, így Valtteri Bottas Mercedese és Verstappen elől várhatja a piros lámpák kialvását a futamon, pedig a pénteki edzéseken erre még nem lehetett sok esélyt adni.
"Tegnap kicsit bajban voltunk, nem tetszett az autó, problémák akadtak, nem vettem fel a ritmust. Ma minden jobbra fordult. Az autó elképesztően ment – mondta Vettel.
Az utolsó körömben elkövettem egy kis hibát, e nélkül még gyorsabb lettem volna."
"Az első körömmel nagyon elégedett voltam, de úgy éreztem, a pálya első felén még maradt tartalék. A második próbálkozásnál megtaláltam, utána pedig azt mondogattam magamban, hogy a kör maradék részén azt kell megismételnem, amit korábban csináltam. Azonban kicsit küszködtem és időt vesztettem. A célvonalt átszelve nem voltam biztos benne, hogy ez elég lesz."
Megköszönte a szerelők munkáját is, akik megjavították az autóját, miután pénteken súrolta vele a falat. Csapattársa, Kimi Räikkönen azonban hibázott a döntő pillanatokban, idén már nem először: lecsúszott a pályáról az utolsó gyors körének kezdetekor.
"Hirtelen nagyon erős alulkormányzottság jelentkezett a 2-es kanyar bejáratánál, és nem maradt más választásom, mint minél hamarabb kijönni a kanyarból, de lecsúsztam az ívről" – magyarázta a finn, aki így az 5. helyről fog indulni. Az autójával ugyanakkor elégedett, azt mondta, "igazán jól működik."
Vettel és Räikkönen a Mercedes pilótáihoz hasonlóan az ultralágy gumival jutott tovább a Q2-ből,
így nem a legpuhább (hiperlágy) keverékkel kell elrajtolniuk a versenyen, és azt nem is lesz muszáj használniuk.
Vettel nem számított arra, hogy a Red Bull azokat választja a rajthoz, holott bizonyára a keményebb fajtán is bejutottak volna a Q3-ba. "Számomra egyértelmű volt a döntést. Azt a stratégiát követtük, amelyiket eredetileg is akartuk – jelentette ki. – Nem hiszem, hogy a hiperlágy gumi jó a versenyre. Kicsit meglepett, hogy mindkét Red Bull arra szavazott, de gondolom megvolt az okuk rá."
A Ferrari 2001 (Michael Schumacher) óta először szerezte meg a pole pozíciót a Kanadai Nagydíjra.