Vasárnap ijesztő jelenetek játszódtak le a DTM hungaroringi futamán. A verseny száraz körülmények között kezdődött, a 4. körben azonban elkezdett szemerkélni az eső, két körön belül pedig leszakadt az ég. A pilóták sorban jöttek ki a bokszutcába, hogy lecseréljék a száraz pályára alkalmas kerekeiket, Lucas Auer, a Mercedes egyik versenyzője azonban megcsúszott és elütött három sportbírót. Egyiküket odanyomta a falhoz, súlyos lábsérüléseket okozva neki.
Az elütött sportbírókért mentőautó hajtott a bokszutcába, amely először a pálya kórházába szállította a sérülteket, akiket később mentőhelikopterrel vittek el.
Két sportbíró csak könnyebben sérült, a Hungaroring tájékoztatása szerint vasárnap este már el is hagyhatták a kórházat, miközben kollégájukat még aznap este megműtötték.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, valamint Gazsi Júlia vezérigazgató-helyettes hétfőn délelőtt meglátogatta a kórházban a lábadozó sportbírót, akinek állapota az orvosok szerint kielégítő.
Lucas Auer balesete után pályára küldték biztonsági autót, amely alatt további versenyzők álltak ki kerékcserére. Közülük ketten, Edoardo Mortara és Bruno Spengler szintén megcsúszott a vizes betonon. Előbbi csak a bokszutca berendezéseit sodorta el, utóbbi azonban saját szerelőinek is nekiment, egyiküket látványosan a levegőbe repítve. A versenyt ezután piros zászlóval félbeszakították.
Gary Paffet, a DTM 2005-ös bajnoka a verseny után a DMSB-t (a Német Motorsport Szövetség, amely a DTM-ben ugyanazt a funkciót látja el, mint az FIA a Forma-1-ben) kritizálta, amiért nem állították le már korábban a futamot.
Paffett szerint Mortara balesete akár emberéleteket is követelhetett volna.
„Auer balesete után meg kellett volna állítani a versenyt. Már akkor túl rossz volt a helyzet, egy fickó megsérült. Az egész futam katasztrofális volt, ez volt a legkínosabb DTM-futam, amelyen az elmúlt tizenöt évben részt vettem – fakadt ki a brit. – Őszintén nem értem, hogyan engedhették tovább, miközben egy ember törött lábbal feküdt a bokszutcában. Ez nevetséges."
A balesetbe keveredő versenyzők mindegyike elmondta: nem tehetett semmit a baleset ellen, a bokszutca egyik felén található betonréteg ugyanis úgy csúszott, mintha jégen vezettek volna.
Hogyan parkolhat egy mentőautó a bokszutcában, és engedhetik a pilótákat kereket cserélni olyan felületen, amiről már nyilvánvaló, hogy olyan, mint a jég? Én ezt nem értem
– folytatta Paffett. – Amint egy ilyen baleset történik, azonnal le kell inteni a versenyt. Az ember tudja, hogy a versenyzők ki fognak jönni a bokszba, mivel esik, ezért ahogy ilyesmi történik, meg kell állítani a versenyt és nem szabad engedni, hogy még többen behajtsanak a bokszutcába. Edo [Mortara] eltalálta az állványzatot, ami megölhetett volna embereket."
Az Autosport kérdésére a DMSB képviselője elmondta: Auer balesete még nem utalt különleges helyzetre, a Safety Car pedig akkor hajtott a pályára, amikor a mentő megérkezett a bokszutcába.