Ijesztő jelenetek játszódtak le a német túraautó-bajnokság (DTM) hungaroringi hétvégéjének vasárnapi futamán. A versenyen a 4. kör után leszakadt az ég, az elázott bokszutcában a száraz pályás abroncsokat lecserélni igyekvők közül pedig hárman is megcsúsztak a betonrétegen.
Lucas Auer, az egyik Mercedeses sportbírókat, márkatársa, Edoardo Mortara a bokszutca állványzatát, a BMW-s Bruno Spengler pedig a szerelőit ütötte el. Egy sportbíró súlyos lábsérüléseket szenvedett, műteni is kellett. A versenyzők később jéghez hasonlították a bokszutca felületét, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azóta pedig már reagált is, a júliusi Forma-1-es Magyar Nagydíjra változtatásokat kért.
A Hungaroring bokszutcájának úgynevezett gyorssávján – ahol az autók haladnak – aszfalt, míg a garázsok előtti területen beton található. Utóbbi azért előnyösebb, mert az aszfalttal ellentétben nem szívja magába az olajat, vagy a benzint, viszont esős körülmények között jóval csúszósabb.
A DTM hivatalos honlapja szerint az FIA Motorsport Világtanácsa 2015. július 20-án szemlézte utoljára a Hungaroringet, amelynek bokszutcáját azóta nem módosították, csupán a pálya aszfaltját cserélték néhány helyen.
Ez az állítás azonban nem pontos, 2015 őszétől ugyanis a pálya teljes nyomvonalát újraaszfaltozták, beleértve a bokszutcát, ahol a betonréteget is kicserélték.
Fontos megjegyezni, hogy az újraaszfaltozás óta a DTM idei futama volt az első esős verseny a pályán, amikor kerékcsere is történik a futamokon, ezért korábban nem derülhetett fény arra, hogy a garázsok előtti sávban található betonréteg ennyire csúszós.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója a helyszínen látta a baleseteket, mivel a hétvége programjában a DTM betétfutamaként szereplő Forma-3-as Európa-bajnokság miatt a Hungaroringen tartózkodott.
Látva a betonréteg csúszósságát, a versenyigazgató már fel is vette a kapcsolatot a mogyoródi F1-es futam rendezőivel, azt kérve, hogy a július végi versenyre módosítsanak a pályán és tegyék tapadósabbá a felületet.
„Le fogják fújni homokkal a betonréteget, amitől az érdesebb lesz – idézte a versenyigazgatót az Auto Motor und Sport. – Sanghajban és Szingapúrban már találkoztunk ezzel a problémával. Előbbi helyszínen érdesebbé tették a felületet a kérésünkre, utóbbin pedig különleges, nagy tapadású bevonattal festették le a bokszutcát. Ez a megoldás a legtöbbeknek azonban túl drága."
A soron következő versenyen, Montrealban is betonréteg található a garázsok előtt, ott azonban a hideg kanadai telek számos barázdát vájtak a felületbe. A legtöbb pályán azonban a teljes bokszutcát aszfaltréteg borítja, azokon a helyszíneken pár évente ki kell javítani az olaj és benzin okozta repedéseket.