A korábbi motorhibák miatt a Német Nagydíj szabadedzései előtt Daniel Ricciardo autójában több erőforrás-összetevőt is ki kellett cserélni, ezzel az ausztrál pilóta a rajtrács utolsó sorába került.
Ilyenkor megszokott eljárás, hogy az erőforrás összes eleméből újat építenek be, így a pilóta a lehető legújabb és leghosszabb élettartamú alkatrészekkel folytathatja a versenyzést. A Renault viszont ezúttal nem állt kötélnek, ők úgy vélték, nem kell mindenből új példányt beépíteni és Ricciardo csak MGU-K-ból, akkumulátorból és vezérlőegységből kapott újat.
“Erről a Renault-t kell megkérdezni - nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak. - A normális eljárás az, hogy ilyen esetben mindent kicserélünk” - összegzett. Ricciardo később, egyelőre nem részletezett motorhiba miatt feladta a versenyt, de Cyril Abiteboul szerint a futam előtt nem volt indokolt a belső égésű motor kicserélése.
Mindig ugyanaz a helyzet, a verseny után már könnyű újra kitalálni a dolgokat. Olyan ez, mint a stratégia terén. Vajon esni fog vagy száraz marad?
- magyarázta a francia szakember. - Amikor döntést kellett hoznunk az adott információk alapján, semmi okunk nem volt arra, hogy kicseréljük a teljes erőforrást. Motorhiba bármikor történhet, még egy új motorral is, ahogy az a múltban is megtörtént. Új motorral sem lett volna jobb az üzembiztonság, úgyhogy először meg kell tudnunk, mi történt, mielőtt következtetéseket vonunk le.”
Abiteboul tagadta, hogy az előző szezon végéhez hasonlóan alkatrészhiánnyal küzdenének. Elárulta, gőzerővel dolgoznak az idei harmadik motorváltozatuk, a “C specifikáció” bevetésén, ezért nem akartak Ricciardónak mindenből “B változatot” adni. Arra számítottak, hogy az ausztrál pilóta autójában kibírják az elemek a fejlesztett alkatrészek érkezéséig.
Néhány hónap maradt a Red Bull és a Renault együttműködéséből, mivel a korábbi világbajnok istálló 12 év után jövőre a Honda motorjaival folytatja majd. Dietrich Mateschitz, a Red Bull birodalom első embere a Welt am Sonntagnak
azt mondta, az elmúlt néhány év során “egy átlag alatti motorral” küzdöttek a legjobb három csapat között.
“A Ferrari és a Mercedes is azt kockáztatta, hogy a Red Bull gyorsabb lehet a gyári istállóiknál, úgyhogy nem adnak nekünk motort - összegzett. - A problémánkat egy olyan partner oldja meg, ami mindennel rendelkezik egy élvonalbeli erőforrás kifejlesztéséhez, ami passzol a Red Bullhoz és fordítva.”