A Williams és a Force India elsőként próbálta ki a 2019-es szabályoknak megfelelő, kiszélesített és egyszerűbb felépítésű első vezetőszárnyakat, amelyektől azt reméli az FIA és a Liberty Media, hogy jövőre megkönnyítik az előzést. A szélesebb kialakítás miatt a leszorítóerő várhatóan javul, a kevesebb légterelő pedig a turbulenciát mérsékli.
Mivel a szezon végéig mindössze ez a két tesztnap áll rendelkezésre, a kisebb csapatoknak kulcsfontosságú, hogy már most információra tegyenek szert az új alkatrészek által keltett hatásokról, így a hétvégén hivatalosan csődbe jutott Force India és az idei szezon során komoly aerodinamikai problémákkal küzdő Williams is rögtön bevetette az új alkatrészt.
Az autók külső megjelenését és az arányait már most láthatóan befolyásolja az új elem, ami a 2009-2016 közötti légterelőkre emlékeztet, és a szélessége miatt várhatóan sokkal könnyebb lesz majd letörni olyan helyzetekben, mint amibe Valtteri Bottas és Sebastian Vettel is került a vasárnap rendezett Magyar Nagydíjon.
A tesztelés igen aktívan indult, az első óra során már 10 pilóta kilátogatott a pályára,
a Williams, a Force India és a Red Bull az új légterelők hatásait vizsgálta aerodinamikai mérőkeretekkel. Előbbi két istálló több kört is teljesített az új elemmel, míg Daniel Ricciardo autójára az első installációs körre egy olyan 2018-as szárnyat szereltek fel, amiről levették a jövőre már nem használható, kiegészítő légterelőket.
Napközben elterjedt, hogy a Red Bull új első szárnyat is tesztelt, Ricciardo ezt azonban nem tudta megerősíteni. „Őszintén, tényleg nem tudom – felelte a GPhírek kérdésére. – Nekem nem mondták. Azt tudom, hogy kipróbáltunk néhány dolgot és mérőkereteket is felszereltünk, de nem tudom, hogy új első szárny is volt-e. Lehet, hogy csak valami apróság volt, ami nem is számít.
Ricciardo a tesztnap vége után elárulta, hogy futott néhány kört alacsony üzemanyagszinttel, de ezt pont megszakította az eső
és a nap során inkább hosszabb etapokkal foglalkoztak és különböző beállításokat próbálgattak. Eredményesnek nevezte a napot attól függetlenül is, hogy az eredménytáblázaton csak a 6. helyet foglalta el. A Pirelli 2019-es abroncsainak prototípusával is ment, azokat az ideitől igen különbözőknek tartotta.
A tavalyi magyarországi teszt legjobb idejét Sebastian Vettel érte el a második nap délelőttjén, a német 1:17.124 alatt ért körbe a Hungaroringen, amivel jócskán elmaradt a pár nappal korábban az időmérőn futott 1:16.276-os, pole pozíciót érő idejétől.
Az idén egyelőre 1:20 alá is alig mentek be a csapatok, féltávnál a Ferrarinál tesztelő Antonio Giovinazzi vezet 1:19.648-cal, amelyet lágy gumi ért el a harmadik órában.
A maranellóiak tesztpilótája a 99-es számmal köröz az SF71-H-ban, ami azért érdekes, mert a hivatalos versenyhétvégéken a 36-ost használja.
Összehasonlításképpen a Magyar Nagydíj hétvégéjének legjobb ideje 1:16.170 volt, amelyet Vettel a 3. szabadedzésen ért el. Giovinazzi mögött a McLarennél tesztelő Lando Norris végzett 318 ezredes hátrányban, a Forma-2-es bajnokság jelenlegi második helyezettje a közepes gumikon futotta legjobbját. Az utolsó pilóta, aki 1:20-on belülre került, a Force Indát tesztelő Nicolas Latifi volt.
A legtöbb pilóta a lágy gumit részesítette előnyben, ami pedig a körszámot illeti, azon a tabellán délelőtt Brendon Hartley végzett az élen, miután 94-szer ért körbe a Hungaroringen. Feltűnően keveset futott a Forma-2 éllovasa, George Russell, akit délelőtt váltóhiba hátráltatott. 1:20.231-gyel a 6. helyen zárt a félidei tabellán.
Az egy órás ebédszünet után 14 órakor váltott ismét zöldre a lámpa a bokszutca végén, Hartley pedig a nap addigi legszorgalmasabbjaként jóllakottan sem vesztett a lelkedeséséből és elsőként hajtott a pályára. Nem meglepő módon ő lett az első pilóta, aki elérte a 100 körös határt is, amelyet később rajta kívül még hárman, Ricciardo, Latifi és Gelael ugrott meg.
A tempósabb köröket is délutánra tartogatták a csapatok, elsőként az élen álló Giovinazzi villantott egyet és előbb 1:18.014-es, majd 1:17.807-es idejével 2 másodpercet vert az időközben a második helyig felkapaszkodó Ricciardóra. Itt azonban nem állt meg a Ferrari és felpakolta az SF71-H-ra a Magyar Nagydíjon a kínálatban nem szereplő szuperlágy gumikat, amelyeken
Giovinazzi 1:16.887-re szorította le a lécet, majd kijött a hiperlágyakon és 1:15.870-nel megfutotta a Hungaroringen valaha elért leggyorsabb kört.
Ez 3 tizeddel volt jobb Vettel pár nappal korábban, a szombati 3. szabadedzésen elért körénél, jóllehet, Vettel azt az ultralágyakon érte el, az időmérőre pedig vélhetően tovább javítottak volna a versenyzők, az eső azonban megfosztotta ettől őket. Giovinazzi további rekordhajhászását egy baleset szakította félbe,
a Pirelli gumijait tesztelő Gelael 110. körében odacsapta a Toro Rossót a 11-es kanyarban, ami miatt bő tíz percre félbe kellett szakítani a tesztet.
Az újraindítás után a Ferrarinál nem tétlenkedtek, gyorsan kiküldték Giovinazzit a hiperlágyakon, aki első gyorskörében 1:15.648-ra javította a nem hivatalos körrekordot.
A zavartalan körözés nem tartott sokáig, fél 5-kor ugyanis elkezdett esni az addig napsütötte Hungaroringen, a bokszba kényszerítve a versenyzőket. Úgy tűnt, ezzel vége is a tesztnek, Giovinazzi, Ricciardo és Norris azonban tett egy kísérletet a vizes aszfalton.
# | versenyző | csapat | köridő | kör |
1. | Antonio Giovinazzi | Ferrari | 1:15.648 | 96 kör |
2. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:18.155 | 95 kör |
3. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 1:19.251 | 126 kör |
4. | Lando Norris | McLaren | 1:19.294 | 107 kör |
5. | George Russell | Mercedes | 1:19.781 | 49 kör |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:19.854 | 125 kör |
7. | Nicholas Latifi | Force India | 1:19.994 | 103 kör |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:20.826 | 63 kör |
9. | Oliver Rowland | Williams | 1:20.970 | 65 kör |
10. | Sean Gelael | Toro Rosso | 1:21.451 | 109 kör |