Az F1-es csapatok varázsgömbje sokszor bekrepál, amikor egy adott versenyen várható erőviszonyokról kellene eredményeket adnia, elég csak arra gondolni, hogy a Ferrari a közelmúltban két, a közvélemény szerint a Mercedesnek kedvező pályán – Montrealban és Silverstone-ban – is győzelmet aratott.
Egyelőre viszont úgy tűnik, hogy a Hungaroringgel kapcsolatban nem tévednek az előzetes jóslatok: pénteken a Ferrari és a Red Bull vitte a prímet, a Mercedes pedig tisztes távolból követi őket, amely előre magyarázkodott, és kijelentette, hogy a hosszú tengelytávú autójuknak valószínűleg idén sem fog ízleni a többnyire lassú, kanyargós vonalvezetés. A dominanciájuk kezdetét jelentő 2014-es szezon óta négy futamot rendeztek itt, de csupán egyszer lett övék a győzelem (2016-ban), pedig Lewis Hamilton kifejezetten szereti és érzi ezt a pályát.
Az első edzésnap alapján jókora ugrásra és/vagy mázlira lesz szükségük, hogy legyőzzék a Ferrarit és a Red Bullt, mert mind az időmérős sprinteken, mind a versenyszimulációkon kikaptak tőlük.
Előbbin főleg azzal szenvedtek, hogy a kör végére elfogyasztották a legpuhább gumit hátul a forró, bőven 40+ Celsius fokos aszfalton; ez a probléma Bahreinben és Monacóban is előjött náluk, ahol szintén a hátsó abroncsokat érte a legnagyobb terhelés.
Sebastian Vettel ellenben ha csak kicsivel is, de jobb időt ért el Max Verstappennél (valamint Daniel Ricciardónál és Kimi Räikkönennél), így ha megtartja ezt a formát szombatra és vasárnapra, a kedvenc módján masírozhat a dobogó tetejére: az élről indulva elszakadni az üldözőktől a futam elején, majd a távolságot kontrollálva nyerni.
A hosszú etapokból az alábbi tanulságokat lehet levonni:
A meleg és a vonalvezetés az egymást szorosan követő kanyarokkal megnehezíti a helyzetet, mert nincs ideje visszahűlni az abroncsoknak.
Az FIA már engedélyezett is mindegyik autóhoz egy plusz garnitúra intermediate gumit a harmadik edzésre és az időmérőre, hátha szükség lesz rá.
Vasárnap azonban akár még forróbb lehet az aszfalt, mint pénteken volt.
A lágy és a közepes esetében nem mutatkozott hólyagosodás, utóbbi konzervatív választás, nagyon enyhe, szinte nulla kopással. A lágy valahol félúton van