Még a Magyar Nagydíj első szabadedzésén történt, hogy bő fél órával a tréning vége előtt Nico Hülkenberg Renault-ja megadta magát az 5-ös kanyarban, a német pilóta ezért kénytelen volt félrehúzódni, és kiugrani az autóból. A visszajátszáson jól látszott, hogy az RS18 kormányának kijelzője is sötétségbe borult, mint később kiderült, az akkumulátor zárlata teljes elektromos leállást eredményezett.
A sportbírók azonnal kezelésbe vették a lerobbant Renault-t és igyekeztek a védőkorlát mögé tolni azt, pillanatokon belül a technikai mentők is csatlakoztak és később maga Hülkenberg is segédkezett.
Cikkünk megjelenése után Alaxay Viktor, az MNASZ Heves megyei területi összekötője lapunknak elmondta, hogy az autó eltávolításának megkezdése előtt ellenőrizte az ERS állapotjelzését, ami zöld jelzést adott, tehát az autó nem jelentett veszélyt az intézkedő személyzetre nézve.
„Elsőként értem a mi posztunknál kiállt versenyautóhoz, és mielőtt akár én hozzá nyúltam volna, akár a kollégáimnak engedélyeztem volna ugyanezt, azelőtt a visszajelzés állapotát megvizsgáltam, a rendszer zölden világított, tehát a fizikai érintkezés az autóval maximális biztonsággal történhetett meg."
A csapat azonban erről nem tudott, mert a zárlat miatt megszűnt a kommunikáció az autóval és a televíziós közvetítésben sem lehetett látni az állapotjelzőt, csupán azt, hogy Hülkenberg páros lábbal ugrik le a Renault-ról.
Nick Chester a csapat technikai igazgatója a Hungaroringen elmondta, rögtön szóltak az FIA-nak arról, hogy nincs információjuk az autó állapotáról.
„A sportbírók rögtön ott teremtek és elkezdték tolni az autót" – mondta Nick Chester, a Renault technikai igazgatója.
Szóltunk a rádión Charlie-nak, hogy fogalmunk sincs, hogy milyen állapotban van az autó, mert az egész rendszer meghalt, nincsenek adataink. De ekkor a sportbírók már tolták az autót, és életben voltak, szóval..."
A sportbírók minden futamra olyan védőkesztyűket kapnak, amelyek az 1000 voltos töltésnek is ellenállnak.
Ezt a helyszínre érkező sportbírók használták is, a technikai mentők között azonban nem mindenki viselte, sőt, Hülkenberg később puszta kézzel is hozzányúlt az autóhoz, de ekkor már az illetékesek meggyőződtek arról, hogy az autó biztonságosan mozgatható.
A helyzet azonban kisebb meglepetést keltett, mert a sajtó képviselői, Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője és még Charlie Whiting versenyigazgató is egységesen a „Marshal" kifejezést használja a mentésben résztvevő személyzet tagjaira, ezért a közvetítés során Davidson és a Racefans.net megkeresésére Whiting is kifogásolta, hogy a piros overallt viselő technikai mentő nem viselte az ERS védőkesztyűt, miután a sportbírók a kesztyű használatával már megkezdték az autó mozgatását.
„Amikor egy autó megáll a pályán, nem ellenőrzik először az állapotát, majd felveszik a kesztyűket, ha szükséges. Egyfolytában viselniük kellene azokat, ez az instrukciónk" – mondta Whiting a Racefans.net-nek.
Az ember nem lehet mindig biztos benne, hogy minden rendszer megfelelően működik, ezért elővigyázatosságból minden pályabírónak [marshalnak] viselnie kell a kesztyűket."
A szigorú biztonsági előírásokat a csapattagoknak és a versenyzőknek is be kell tartaniuk. Utóbbiaknak például műszaki hiba esetén páros lábbal kell kiszökkenniük az autóból, hogy ne földeljék le magukat és egy esetleges hiba esetén ne szenvedjenek áramütést.
A sportbírókhoz hasonlóan a szerelőknek is védőkesztyűket kell viselniük, amikor egy elektromos hiba okait vizsgálják.
„Amikor az autót visszaszállítják a garázsba, a srácok felveszik a gumikesztyűiket, majd biztosítják a munkaterületet, hogy senki más ne sétálhasson be oda, mert nem tudják, hogy mihez érnek hozzá – magyarázta Chester. – Miután ez megvan, levesszük a padlólemezt, és elkezdjük a méréseket, amelyek megmutatják, hogy mi van még feszültség alatt és mi nincs."
A sérült akkumulátort egyszerűen kiveszik az autóból, mert a feszültségmentesítése túl sok időt venne igénybe. „Óvatosan kivesszük, mert igen nagy ellenállásnak kellene kitennünk, hogy minden energia elvesszen belőle. Ez hosszú folyamat, ezért legtöbbször csak simán kiszereljük és elszállítjuk."
Hülkenberg autója egyébként komolyan károsodott, de a szerelők rendbe tudták hozni a két és fél órával későbbi második szabadedzésre.
„Nagy munka volt, meg kellett vizsgálnunk, hogy nem károsodott-e az MGU-K és az MGU-H. Egy pontont azt hittük, hogy azokat is ki kell cseréljük és aznap már nem tudunk a pályára hajtani. A srácok kivették a motort és kicserélték a váltót, ami viszont károsodott, miután az akkumulátor elvesztésével megszűnt fölötte az irányításunk" – nyilatkozta a technikai igazgató.