Az idei szezon egyik pozitív története Kevin Magnussené, aki megtáltosodott attól, hogy életében először csapatváltás nélkül vezethet végig két évet a Forma-1-ben. A középmezőnyben a Haas pilótájánál csak a renault-s Nico Hülkenberg szerzett eddig több pontot, és szinte biztos, hogy jövőre is szerződést hosszabbít vele az amerikai istálló.
A korábban a McLarentől és a Renault-tól is eltanácsolt dán már nem először beszélt arról, hogy a stabilitás szárnyakat ad neki. "A Forma-1-es karrierem eleje nagyon ingatag volt" – mondta.
Jó lendülettel érkeztem a sportba, de az megszakadt.
Az első csapatom [a McLaren] bizonytalan lábakon állt és marakodás zajlott a menedzsmentben, hatalmas volt a nyomás."
A 2016-ban újra önálló istállót indító Renault szerinte egyéb lehetőségek hiányában szavazott rá egy idényre. "Nem kaptam meg a szükséges segítséget, pedig szerintem jól végeztem a feladatom. Azonban kezdettől fogva tudták, hogy nem én vagyok a megfelelő ember számukra – véli Magnussen. – A Haas szerencsére látott bennem potenciált és adtak egy lehetőséget."
Velem képzelték el a jövőt.
"Ennyire még sohasem élveztem a Forma-1-et, és ilyen versenyképes sem voltam még – nyilatkozta. – A csapat képes döntéseket hozni és meghatározni a követendő irányt, ez nagy erőssége. Nincsenek viták és véleménykülönbségek a felső vezetésben."
Jó teljesítményét azonban beárnyékolta néhány keményebb manőver, amiért ellenfelei megszólták. Ezek közül a bakui volt kifejezetten aggasztó, ahol kis híján felkente a falra Pierre Gasly-t, ezért büntetést is kapott. A kárvallott pilóta ott azt mondta, Magnussen a legveszélyesebb versenyző, aki ellen valaha vezetett.
"Nem vagyok tökéletes – jelentette ki Magnussen. – Tudom, hogy elkövetek hibákat és időnként átlépem a határt. De meg kell találnom a helyes egyensúlyt és nem hagyni, hogy befolyásoljon más pilóták véleménye."
Ha a csapat úgy gondolja, túl kemény voltam, szólnak. A sportfelügyelők szintén.
"Ezekre alapozom a gondolkodásom, és igyekszem javulni."
Csapatfőnöke, Günther Steiner méltatta a reakcióját és ellenállását a bírálatokra. Úgy véli, versenyzője egyszerűen csak nem hagyja, hogy könnyű prédának tekintsék.
"Azt akarjuk, hogy harcoljon, és ehhez időnként meg kell villantani a karmokat. Itt semmit sem adnak ingyen – mondta. – Meg akarja mutatni magát, de nem vezet durván."
Agresszíven áll a versenyhez, és nem engedi, hogy viaszbábunak nézzék.
"Emiatt kritizálják a rutinosabb pilóták, akik ha azt látják, hogy egy fiatal nem engedi előzni őket, nyafogni kezdenek. Mindenki ugyanazt játssza, erre szükség is van. Nem bírálom a többi versenyzőt, csak próbálják megtörni [Magnussen] önbizalmát, de nem járnak sikerrel. Többen már fel is adták, mert látják, hogy nem pehelysúlyú."