A pole pozícióból indult, de végül csak a 2. hely jutott a világbajnoki pontversenyt vezető Lewis Hamiltonnak a Belga Nagydíjon. A brit pilóta megtartotta a vezetést a rajtnál, de párszáz méterrel később Sebastian Vettel a szélárnyékot kihasználva megelőzte őt és innentől lényegében simán megnyerte a versenyt.
Hamilton az első etap során még próbálta tartani a lépést Vettellel, körülbelül 3,5 másodperces távolságból, ez a bokszkiállások során még csökkent is, később azonban a Ferrari versenyzője ismét meglógott. A brit pilóta belátta, hogy a tempója nem elég a győzelemhez, ezért lelassított, Vettel így 11 másodperces előnyre tett szert.
„Olyan köridőket futott, amikre én nem voltam képes – mondta Hamilton ellenfeléről a futam utáni sajtótájékoztatón. – Eljutottam egy olyan pontra, amikor már észszerű volt inkább óvni a motort” – utalt Hamilton arra, hogy a hétvégére új erőforrást szereltek be a Mercedesbe, amivel már el kellene jutnia a szezon végéig.
A Belga Nagydíjra a Mercedes és a Ferrari is továbbfejlesztett motort hozott. A paddockban most sokan úgy vélik, hogy a Scuderia autója felülkerekedett az Ezüstnyílon.
„Elég jó fejlesztéssel érkeztünk, de ők általában mindig egy még nagyobbat hoznak. Tudtuk, hogy gyorsabbak lesznek az egyenesekben, különösen az időmérőn az utolsó szektorban. Az előző négy verseny óta tudjuk azt is, hogy van valami az autójukban, ami lehetővé teszi a számukra, hogy az egyenesekben gyorsabbak legyenek, úgyhogy gondolom, keményebben kell dolgoznunk.”
Hamilton már a leintés után is azt mondta, hogy valami „trükk” van a Ferrarin, de később tagadta, hogy ezzel csalásra célozgatott volna. „Nem. Mindannyiunknak vannak trükkjei az autókon. A trükk csupán valami különlegességre utal” – mondta a négyszeres világbajnok, aki még mindig 17 pontos előnnyel vezeti az idei tabellát is.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója sem volt lelkes az eredmény láttán.
„Néha szerénynek kell maradni – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A 2. hely jó pozíció, mindkét autónk célba ért, ellentétben Kimi [Räikkönennel] a Ferrarinál, de ez így is lelombozó érzés, mert az autónk alapvetően nem volt elég gyors. Elég nagy hátrányt látunk, ami nehéz a számunkra. Lewist felfalták az egyenesben. A kigyorsítás terén nem ott tartunk, ahol kellene, hólyagosodtak az abroncsaink. Nem sok pozitívumot látok ma.
A másik Mercedest vezető Valtteri Bottas kalandos versenyre számíthatott, hiszen csak a mezőny végéről indulhatott motorcsere miatt, de még zavarosabb lett a helyzete, amikor a rajtnál nekiment Szergej Szirotkin autójának. Új első szárnyra volt szüksége, ezért felborult a taktikája is, de így is eljutott a 4. helyre, amit a baleset miatt kapott 5 másodperces büntetése után is megtarthat.
Reménykedtem, hogy talán esélyem lehet felállni a dobogóra, de az 1-es kanyarban ütköztem és megsérült az első szárny. Ezután már csak a 4. hely volt a legjobb, amit elérhettem.”
„Élveztem ma a vezetést, mert sok autót megelőztem. A kedvenc pillanatom talán az Eau Rouge volt, az igen mókásan alakult. Sajnos ma nem tudtunk nyerni, de a Ferrarinál több pontot gyűjtöttünk, ez pozitívum. Ők nagyon erősnek tűntek a hétvégén, az időmérőn és a futamon is. A motorunkkal mi is előrelépést tettünk a hétvégén, de a Ferrarik még gyorsabbak, úgyhogy igyekeznünk kell.”