Az Olasz Nagydíj pénteki szabadedzései után először nyilatkozott a Scuderia Ferrarival kapcsolatban az autógyártó új ügyvezetője, Louis C. Camilleri. Az üzletembert várhatóan szeptember 7-én nevezik ki hivatalosan is a Ferrari élére Sergio Marchionne elnök-vezérigazgató váratlan halála után. Camilleri egyik feladata lesz véglegesíteni a Ferrari jövő évi versenyzőpárosát.
„Nem döntöttünk még. Nincs ütemtervünk erre – nyilatkozta Camilleri. - Nagyon jól ismerem Kimit. Ő egy kedves barátom, már régóta az. A döntéshozatali folyamatban a csapat is részt vesz. Mivel Maurizio [Arrivabene] a csapatfőnökünk, a végső döntést ő hozza meg, de megtárgyaljuk. Amint készen állunk, bejelentést fogunk tenni.”
Camilleri kijelentette, a Ferrari F1-es csapata „lendületben” van, ezért nem tervez jelentős személyi változásokat, de leszögezte, a többiekhez hasonlóan ő is győzni akar. Frederic Vasseur, a Sauber csapatfőnöke az Autosportnak elmondta, ők kivárják, amíg a Ferrari kiválasztja a versenyzőit és csak utána alakítják ki a saját felállásukat.
A pénteki nap során jól ment a Ferrarinak a pályán.
Sebastian Vettel pénteki mérlege Monzában egy kicsúszás és egy edzéselsőség, míg Räikkönen az esőben vitézkedett. Az eredmények alapján egyikük sem akart következtetni.
A Ferrari a szezon egyik legfontosabb futamára készül, hiszen hosszú évek óta először lehet igazi esélyük megnyerni a hazai versenyüket, ráadásul az egyéni és a konstruktőri világbajnokságban is nagyon kellenének nekik a pontok, hogy közelítsenek Lewis Hamiltonhoz és a Mercedeshez.
Ebben a helyzetben nem jött igazán jól nekik, hogy az első szabadedzést elmosta az eső, ráadásul Vettel ki is hagyta a tréning második felét sebességváltó-csere miatt. Vettel autójában egy tartalékváltót cseréltek ki, így a büntetést megúszta, közben Räikkönen tartotta a frontot, és a száradó pályán a 2. helyet szerezte meg.
A második szabadedzésen már előkerültek a slick gumik és a két Ferrari diktálta a tempót. Vettel 1:21.105-ös köre bő 2 tizedmásodperccel jobb volt Räikkönen eredményénél és majdnem 3 tizedet vert Hamiltonra. A dolog szépséghibája egy kicsúszás volt, Vettel túl nagy tempóval próbált befordulni a Parabolicába, az autó hátulja megcsúszott és a német pilóta a falnak csúszott.
Nagy szerencséjére az aszfaltozott bukótér és a kavicságy lelassította az autót, így csak koccanás történt és „saját lábon” visszatérhetett a bokszba.
„Azt gondoltam, megúszom anélkül, hogy érintem [a falat], de kissé nekimentem, úgyhogy eltört a szárnyvéglap, amit ki kellett cserélnünk – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Vissza akartam menni, hogy kipróbáljuk az autót. Örültem, hogy délután tudtunk edzeni. A megpördülés miatt vesztettem egy kis időt, kissé túlságosan erőltettem.”
Vettel később viccelődve megjegyezte, „gyerekként nehéz volt kijutni a homokozóból, de most már nem akarok túl sok időt ott tölteni. Örülök, hogy tudtam folytatni” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok.