Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel nem keresett bűnbakot a Japán Nagydíj elbaltázott időmérője után, helyette arra hívta fel a figyelmet, hogy ilyen esetben nüanszokon múlik, hogy a jó helyett a rossz döntést hozzák meg.

Nehezen alakulhatott volna rosszabbul Sebastian Vettel számára az időmérő Szuzukában. A világbajnoki pontversenyben Lewis Hamilton mögött 50 pontos hátránnyal álló Ferrari-pilóta a Q3-ban intermediate gumikon jött ki a pályára, miközben a helyes döntés a száraz pályára való abroncs lett volna. Már ekkor lépéshátrányba került, azonban még mindig menthette volna a menthetőt, ha nem hibázik a gyorskörében.

Forma-1, Japán Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, Japán Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Japán Nagydíj, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Lance Stroll, Williams
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton

Vettelhez hasonlóan Kimi Räikkönen is a köztes gumikon jött ki, így mindkettejüknek vissza kellett térni a bokszba, mialatt a többiek megkezdték mért körüket a szuperlágy keveréken.

Mire a két Ferrari is felért saját első próbálkozására, már jobban esett, a pálya azonban még mindig elég száraz lett volna egy jó kör teljesítéséhez, de Vettel és Räikkönen is hibázott, előbbi nagyobbat.

„Az első nekifutás nagyjából rendben volt, de hibáztam a Spoonban, az idő legtöbb részét ott veszítettem el – mondta Vettel. – A pálya rendben volt, elveszítettem az autót, és mivel ez volt az egyetlen mért köröm, ez nem segített."

Vettel annak ellenére megvédte csapata gumikról hozott döntését, hogy a Ferrari volt az egyedüli, amely intermediate gumikon küldte pályára pilótáit.

de nem jött, úgyhogy ez a rossz döntésnek bizonyult. Amikor ilyenek a körülmények, akkor egyformán könnyű jól vagy rosszul dönteni, úgyhogy nem hibáztatok senkit."

Forma-1, Japán Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, Japán Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Japán Nagydíj, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Lance Stroll, Williams
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton

A négyszeres világbajnok nem volt hajlandó részletesen belemenni abba, hogy a csapaton belül ki hozta meg a döntést, majd rávilágított, hogy ha előbb jön az eső, nagyot nyerhettek volna „Nyilvánvalóan időt vesztettünk a Q3 elején, de mint mondtam,

Megvédem a csapat döntését, a mi döntésünket."

Räikkönen annyival járt jobban, hogy ő kisebb hibát vétett a mért körén, így Vettel 8. helyével ellentétben a 4. helyről rajtolhat. „Két opció volt, az egyik a jó, a másik a rossz – mondta Räikkönen. – Mi a rosszat választottuk, de legalább nem történt totális katasztrófa. Sikerült összehoznunk egy kört, ami még a hiba ellenére is nagyjából rendben volt. Szerintem olcsón megúsztuk."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!