MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 28: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer leads Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2018 in Mexico City, Mexico. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Többen a gumikat tartják problémásnak, mások szerint az aerodinamikai szabályokkal is kezdeni kellene valamit. Egyelőre nem tudni, mit érhetnek el.
A pénteki versenyzői eligazítás után összeül a pilóták szakszervezete, a GDPA, hogy az F1-es gumik és szabályok helyzetéről tárgyaljanak. Korábban már tettek kísérleteket arra, hogy beleszóljanak az F1-es döntéshozatali mechanizmusba, közvélemény-kutatásokat is indítottak, azonban a pilótáknak a mai napig nincs formális lehetőségük arra, hogy befolyásolják az F1 működését.
Az egyik napirendi pont a gumik problémája lesz, amivel kapcsolatban Daniel Ricciardo azt mondta, bár szerinte már „majdnem” alkalmasak az abroncsok arra, hogy hosszabb ideig terhelhessék őket, azt a célt viszont nem érték még el, hogy a gumik gyorsan el is kopjanak, így kevés a kerékcsere. Attól tart, hogy a jövőben is spórolni kell majd a tempóval, „ahogy most is tesszük.”
A versenyzők visszatérő problémája, hogy az új turbókorszak 2014-es kezdete óta valamivel mindig spórolni kell a vezetés során. Hol az üzemanyaggal (ez nagyjából megoldódott), hol a gumikkal, hol az erőforrások élettartamával, így szerintük nem tudnak rendesen versenyezni, ráadásul az aerodinamikai szabályok miatt nehéz közel kerülni az elöl haladó autókhoz, így
a csökkenő leszorítóerő miatt még többet ártanak az abroncsoknak.
„Úgy érzem, visszajelzést kell adnunk, és meg kell próbálnunk többet tenni, mert a versenyek nem mókásak. Mexikóban a 6. helyezettet kétszer lekörözték. Hogyan reménykedünk abban, hogy egy középmezőnybe való autó a dobogója jut, ha 1-2 kör hátrányban van? A nagy és a kisebb csapatok közötti különbség túl nagy. A gumikat is nehéz megérteni, ha nincs elég leszorítóerő, az ember kinyírja a gumikat, és megint megnő a hátrány.”
Grosjean szerint a megbeszélés elsősorban a pilóták álláspontját akarja tisztázni, ha eljutnak valahova, akkor a tanulságokat megosztják a közvéleménnyel és a szabályalkotókkal is. A Toro Rosso versenyzője, Pierre Gasly is úgy véli, hogy állóképesebb abroncsokra lenne szükség, amelyek kevésbé érzékenyek a túlmelegedésre, így hosszabb ideig lehetne üldözni az ellenfeleket.
Pillanatnyilag ha három kanyart igazán közel teszünk meg egy másik autó mögött, már csúszkálni kezdünk. Ha három fokkal felmegy a gumi hőmérséklete, már veszítünk a teljesítményből
– mondta. – Ez hólabda-effektus: A hőmérsékletek tovább emelkednek, és az embernek annyi. A Pirellinek erre kellene fókuszálni. Mondtuk már nekik, azt is tiszteletben kell tartaniuk, amit a FOM kér tőlük, úgyhogy ezt már sokszor megbeszéltük. A pilótáknak talán erősebb véleményt kellene formálniuk.”