Megtarthatja a 2. rajtkockát Sebastian Vettel, miután a Brazil Nagydíj sportfelügyelői megrovásban és 25.000 eurós pénzbüntetéssel sújtották. Vettelt a Q2 elején intették ki mérlegelésre, ennek eleget tett, azonban megsértette a szabályokat azzal, hogy járó motorral, önerőből hajtott le a mérlegről, ami így tönkrement.
Az ítélet indoklásában a sportfelügyelők rögzítették, hogy megnézték Vettel belső kameráját, a zártláncú kamerák képeit, megvizsgálták az autó telemetriáját, meghallgatták a versenyzőt és a csapatmenedzsert is.
Megállapították, hogy Vettel a szabályoknak megfelelően megállt az FIA garázsa előtt mérlegelésre, és „végül” leállította a motorját, valamint megtörtént a mérés, ezért bár nem minden az előírásoknak megfelelően zajlott, a sportfelügyelők szerint nem sértette meg a sportszabályzat 29.1.a.i pontját.
Ettől függetlenül rögzítették, hogy Vettel elütött egy bóját, nem fékezett, amikor erre kötelezték, arra kényszerítette a személyzet egyik tagját, hogy térjen ki az autó útja elől, és csak ezután kapcsolta le a motorját.
Vettel a mérés után nem várta meg, hogy az FIA személyzete letolja a Ferrarit a mérlegről, de a sportfelügyelők elfogadták, hogy a versenyző félreérthette a kézjelzéseket. Újra beindította az autót, lehajtott a mérlegről, ekkor kárt tett benne, pont az ilyen helyzetek elkerülése miatt tilos ezt megtenni. Ezért 25 ezer euróra büntették és megrovást osztottak ki neki.
A német pilóta azért került ebbe a helyzetbe, mert a Q2 elején a Ferrari úgy döntött, a felvezető kör végén a szuperlágy gumikat lágyakra cserélik, és az FIA szúrópróbaszerűen őt hívta ki mérlegelésre, erről a bokszutca elején lévő lámpa jelzéséből értesült. Hevesen gesztikulált és morgott a rádión, hogy minél hamarabb engedjék az útjára.
Az autóból kiszállva Vettel azt mondta, nem volt „fair” kiemelni őt a sorból, a sajtótájékoztatón viszont, valószínűleg az akkor még folyamatban lévő ügy miatt nem akart erről többet mondani.
„Mindent összevetve, eléggé boldog vagyok – mondta még az ítélethirdetés előtt. – Szerintem eljutottunk arra a pontra, ami a legjobb az autónak, a balansz jó volt az időmérő során, úgyhogy meglátjuk. Holnap [a Mercedestől] eltérő gumikon rajtolunk, talán ez jelenti majd a különbséget” – vélte.
„Szerintem közülünk a legtöbben [a lágy] gumikkal szeretnének rajtolni, de ez a körülmények miatt trükkös volt. Végül is, nem volt igazán nedves a pálya, de akadt némi eső. Örülök a végkifejletnek, és annak is, hogy másmilyen gumikkal rajtolhatunk” – tette hozzá a német pilóta, aki nem számít arra, hogy eltérő lesz a tapadás a rajtrács két oszlopában.
A Ferrari másik pilótája, Kimi Räikkönen a 4. helyet érte el az időmérőn, ami elmondása szerint egy nehéz hétvége eddigi legjobb edzése volt a számára. Úgy vélte, hogy bár az eredmény nem „ideális”, jó munkát végeztek, és elégedett volt az autója viselkedésével, amit pozitívumként értékelt a futam előtt. Vettelhez hasonlóan ő is lágy gumikkal rajtol.
Úgy gondoljuk, hogy ez a legjobb opció a számunkra, de majd meglátjuk, rengeteg dolog történhet a futamon."
„Az utolsó próbálkozásom során a kör első része nagyon jól sikerült, aztán az utolsó szektorban kissé besokalltam. Az utolsó kanyarban próbáltam ezt visszahozni, de már nem tudtam javítani a köridőmön. A különbség nagyon apró, szoros csata volt, a verseny nagyon izgalmasnak ígérkezik.”