Már csak pár nap van hátra a Ferrari 2019-es Forma-1-es autójának február 15-i bemutatójáig, így érthetően egyre nagyobb a várakozás az olasz és a nemzetközi sajtó részéről is. Az Automoto.it érdekes részleteket tudott meg a vörösök új versenygépéről,
amelynek egyes részei információik szerint 3D-s nyomtatással készültek.
Ez önmagában nem számít újdonságnak a Forma-1-ben – a maranellóiak évekkel ezelőtt kacérkodtak már ezzel, ahogy más csapatok is előszeretettel használják, a Force India 2017-es kormányát például 3D-s nyomtatóval készítette – amennyiben azonban helytállóak az olasz szaklap értesülései, a vörösök tökéletesítették a technológiát, amivel meggyorsíthatják az autójuk év közbeni fejlesztését.
A csapat már januárban teljesítette a kötelezően előírt töréstesztet, amelyen az Automoto.it információi szerint Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja is jelen volt, hogy személyesen győződjön meg a nyomtatott alkatrészek strapabírásáról. A csapatok korábban többnyire akkor használtak 3D-nyomtatót, ha valamilyen újítást (például extra szárnyakat) gyorsan le akartak tesztelni mondjuk egy edzésen, és nem szerették volna a hagyományos eljárással legyártani azelőtt, hogy megbiznyosodnak a hatékonyságáról.
Az olasz lap úgy tudja, hogy a Ferrari ezzel szemben az idei évtől a technológiát tökéletesítve továbbment, és már állandó alkatrészeket is képes gyártani az autóra, amelyek egy teljes versenyhétvége megterhelését is el tudják viselni.
Az F1-ben minden más sorozatnál nagyobb ütemben fejlesztenek a csapatok, a világbajnoki címért folyó versenyfutást sokszor a hatékony fejlesztés gyorsasága dönti el.
A Ferrari ezen a területen nyerhet sokat a 3D-s nyomtatással, az ugyanis nagyban lerövidíti az alkatrészek gyártását,
nem mellesleg lehetővé teszi, hogy amennyiben módosítani kényszerülnek egy elemet, azt a versenypályán, a versenyhétvége közben gyártsák le.
Az Automoto.it azt állítja, hogy a Ferrarinak valóban más lesz az idén a festése, és a Ducati MotoGP-csapatához hasonlóan mattabb vörösre váltanak, amely azok szerint, akik már látták, a „valaha készített legszebb színezése" a maranellóiaknak. Úgy tudják, hogy a festék valamivel nehezebb lesz, mint a többi csapat által használt, négyzetméterenként 30-50 grammot nyom.
Nem ez lesz azonban az egyetlen változás, a Scuderia ugyanis megcseréli a két istállón belüli csapatot,
Vettel tavalyi „személyzetét", beleértve a mérnököket és a szerelőket, Charles Leclerc kapja, míg a négyszeres világbajnok Kimi Räikkönen stábját örökli,
noha a csapattól távozó vezető szerelő kiléte még nincs eldöntve. Ez nem szoktaltan a Forma-1-ben, a Mercedes pár éve hasonlóan cselekedett Nico Rosberggel és Lewis Hamiltonnal azért, hogy ne alakuljon ki klikkesedés a csapaton belül.