Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Australia,
Start, #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #33 Max Verstappen (NLD, Aston Martin Red Bull Racing), #16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Szorítja az idő a csapatokat a 2021-es felkészülés terén, mindenki szeretné már látni, hogy milyen szabályoknak kell majd megfelelni. A jövő héten áttörés jöhet.
Még alig kezdődött el az F1 idei szezonja, de már a jövőre is gondolni kell, mivel továbbra sincs megállapodás a 2021-es szabályokkal kapcsolatban. A stratégiai munkacsoport jövő kedden ülésezik Londonban, utána összeül az FIA F1-es bizottsága is, így várhatóan valamilyen új információ napvilágot lát majd a jövővel kapcsolatban.
Közben az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy egy titokzatos találkozó zajlott a svájci Gstaadban, ahol Bernie Ecclestone-nak is van egy háza. A lap úgy tudja, Ecclestone mellett a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo, a Racing Point társtulajdonosa, Lawrence Stroll és a Mercedes társtulajdonos-csapatfőnöke, Toto Wolff is ott volt.
A befolyásos és tőkeerős társaság láttán rögtön felmerült, hogy a gazdasági- és szabályreformot tervező Liberty Media ellenében esetleg alternatív F1-et hoznának létre, ezt azonban Wolff „nonszensznek” nevezte a lap megkeresésére, és kijelentette, Stroll meghívására utazott Svájcba.
Teljes mértékben támogatni kívánjuk a Libertyt a Forma-1-es terveik terén.”
Az idő egyre jobban szorít, a McLaren és a Haas már januárban felszólította a Liberty Mediát, hogy haladjanak a szabályok elfogadtatásával, és Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az Autosport hasábjain ismét jelezte, hogy szükségük van a tisztán látásra. „Úgy gondolom, Chase [Carey] már kész bemutatni nekünk valamit, utána majd meglátjuk, hogyan tovább” – titokzatoskodott.
„Én sem tudom, hogy miről lesz szó. Mindannyian egymás háta mögött tárgyalunk, úgyhogy nem tudom, végül is az F1 [vezetése] mivel áll elő” – ismerte el. Steiner szerint nem feltétlenül „bosszantó” számukra a helyzet, de leszögezte: „El kell jutnunk arra a pontra, hogy tudjuk, mi fog történni, különben nem tudjuk működtetni a vállalkozásunkat.”
Technikai szabályzat nélkül nem lehet fejleszteni. Számunkra minden legalább egy évvel vagy 18 hónappal korábban kezdődik. Most még van 21 hónapunk
– nyomatékosított. – Nem maradt sok időnk. Szerintem ezt ők is megértették, ezért is mondták, hogy valamivel elő kell állniuk. Így is sok dolog van azonban, az irányítási kérdések, a költségplafon, a technikai szabályzat… Ha mindet rendezzük egy megbeszélés alatt, akkor jó nekünk. Nos, sok szerencsét ehhez!”