Az Autosport értesülései szerint az FIA nem volt megelégedve a Williams új autója, az FW42-es néhány alkatrészével, köztük az első felfüggesztéssel és a visszapillantó tükrökkel.
A technikai szabályzat alapján a Forma-1-es autók első felfüggesztése maximálisan hat elemből állhat: két alsó és két felső kereszthimbából, a tolórúdból és a kormánytengelyből. A Williams az új autóján egy hetedik felfüggesztéselemet is bevezetett, amely az alsó lengőkarokkal fut egy magasságban. Ezt a csapatnak az első versenyhétvégére el kell távolítania.
Az első felfüggesztés egy további részét is vizsgálta az FIA. A felső lengőkarok egy felfelé ívelő elemen helyezkednek el, ezáltal csatlakoznak közvetetten a kerékhez. Ezt a megoldást a Mercedes tavalyi innovatív kialakítása inspirálta, amely lehetővé teszi az lengőkarok magasabban történő pozícionálását.
A vizsgálatok után a csapat fellélegezhetett, ugyanis ezt a kialakítást szabályosnak ítélte az FIA technikai részlege.
Az FW42 visszapillantó tükrei is felkeltették az FIA figyelmét. Ezek egy hosszú, ívelt karra voltak rögzítve, amelyet szintén szabálytalannak minősítettek, így a grove-i bázisú csapatnak módosítania kell ezeket is Ausztráliára.
A Forma-1 harmadik legsikeresebb csapatát, a Williamst hetek óta problémák és kudarcok sújtják. A brit istálló lekéste a téli tesztek kezdetét, mivel nem készült el időben az új autójával. Két és fél nap kényszerpihenő után George Russell és Robert Kubica végre kigurulhatott a pályára, de több alkatrész hiányában csak az autó egy átmeneti verziójával körözhettek.
Noha az FW42 viszonylag megbízhatóan futott, a tesztek legutolsó napján Kubicának hamarabb be kellett fejeznie a munkát, ugyanis néhány kopóalkatrészt nem tudott kicserélni a csapat, ami értelmetlenné tette a pályán való munkát.
A versenyistálló – amely összesen 114 futamgyőzelmet szerzett eddig – szerdán megerősítette, hogy technikai igazgatójuk, Paddy Lowe személyes okokból pihenőre vonul.
A brit hosszútávú jövőjével kapcsolatban a Williams nem közölt további információkat. Lowe 2017 elején csatlakozott az alakulathoz, miután elhagyta korábbi csapatát, a sikert sikerre halmozó Mercedest. Azóta nem világos, hogy ki irányítja a csapat technikai stábját.